Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Lämplig längd på fetare lagg?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Delfinen" data-source="post: 129176" data-attributes="member: 31525"><p>Hejsan!</p><p>Funderar på att införskaffa ett par fetare skidor för att uvecklas lite utanför ordinarie repor, och har siktat in </p><p>mig på ett par Völkl Mantra. Härom dagen besökte jag skidaffären för att reka lite. Försäljaren förhörde sig </p><p>om min nivå (Jag har ganska många års erfarenhet men tillhör inte de absolut proffsigaste. Lite oldschool </p><p>kanske men gillar att åka fort och stabilt. Är 167 lång, hyfsat i form och väger ca 62 kg.) och bestämde </p><p>sedan att jag borde ha ett par 177 långa (!). För tillfället har jag ett par Völkl Supersport 5 * som jag har </p><p>trivts ypperligt med. Dessa är 168 långa men är ju som bekant en helt annan sorts skida - en race-carver som </p><p>man kan smiska pisterna med. Detta poängterade försäljaren, som säkert visste vad han pratade om, och </p><p>stod på sig om att 177 är rätt för mig vad gäller Mantra. Jag tycker dock det låter långt?!</p><p>Kan jag få några inlägg om detta, innan jag slår till, så är jag jättetacksam!</p><p>Tjingeling</p><p>Annika</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Delfinen, post: 129176, member: 31525"] Hejsan! Funderar på att införskaffa ett par fetare skidor för att uvecklas lite utanför ordinarie repor, och har siktat in mig på ett par Völkl Mantra. Härom dagen besökte jag skidaffären för att reka lite. Försäljaren förhörde sig om min nivå (Jag har ganska många års erfarenhet men tillhör inte de absolut proffsigaste. Lite oldschool kanske men gillar att åka fort och stabilt. Är 167 lång, hyfsat i form och väger ca 62 kg.) och bestämde sedan att jag borde ha ett par 177 långa (!). För tillfället har jag ett par Völkl Supersport 5 * som jag har trivts ypperligt med. Dessa är 168 långa men är ju som bekant en helt annan sorts skida - en race-carver som man kan smiska pisterna med. Detta poängterade försäljaren, som säkert visste vad han pratade om, och stod på sig om att 177 är rätt för mig vad gäller Mantra. Jag tycker dock det låter långt?! Kan jag få några inlägg om detta, innan jag slår till, så är jag jättetacksam! Tjingeling Annika [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Lämplig längd på fetare lagg?
Tillbaka
Topp