Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lämplig längd på Mantis för mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SethP" data-source="post: 827253" data-attributes="member: 53419"><p>Jag tackar för ditt svar, <strong>MnO</strong>.</p><p></p><p>Det du skriver om längden är ungefär så jag själv har tänkt. I och med att jag är av ett tyngre snitt, så att säga, så krävs det ju i genomsnitt en lite längre skida. Normalt sett brukar jag hålla mig till skidor som är ca 10 cm kortare än vad jag är, men då brukar det handla om stabilare racers enkom för pisten som jag dessutom hyrt (t ex <a href="https://www.freeride.se/prylar/skidor/2008/atomic/sx-12pb.html" target="_blank">Atomic SX 12</a>). Den bredaste jag testat var en Rossignol på 78 mm (eller om det var 76) som jag dessvärre inte kommer ihåg modellen på. Dessvärre har det aldrig varit riktigt läge att testa några åk utanför pist direkt.</p><p></p><p>Vad det gäller åkteknik har jag en del att jobba på framöver, men jag antar att carvingegenskaperna för en Mantis 777 ligger i det väääldigt långsvängiga segmentet, om man inte pressar dem rätt rejält hårt, eller?</p><p></p><p>- Seth</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SethP, post: 827253, member: 53419"] Jag tackar för ditt svar, [b]MnO[/b]. Det du skriver om längden är ungefär så jag själv har tänkt. I och med att jag är av ett tyngre snitt, så att säga, så krävs det ju i genomsnitt en lite längre skida. Normalt sett brukar jag hålla mig till skidor som är ca 10 cm kortare än vad jag är, men då brukar det handla om stabilare racers enkom för pisten som jag dessutom hyrt (t ex [url=https://www.freeride.se/prylar/skidor/2008/atomic/sx-12pb.html]Atomic SX 12[/url]). Den bredaste jag testat var en Rossignol på 78 mm (eller om det var 76) som jag dessvärre inte kommer ihåg modellen på. Dessvärre har det aldrig varit riktigt läge att testa några åk utanför pist direkt. Vad det gäller åkteknik har jag en del att jobba på framöver, men jag antar att carvingegenskaperna för en Mantis 777 ligger i det väääldigt långsvängiga segmentet, om man inte pressar dem rätt rejält hårt, eller? - Seth [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lämplig längd på Mantis för mig?
Tillbaka
Topp