Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Lämplig nästa skida efter Dynastar Sultan, Völkl RTM
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoranC" data-source="post: 1208287" data-attributes="member: 138899"><p>Tror jag inte, det är inga lattjolajbanskidor. Även om dom är lättåkta. Jag har provat 175cm 192cm lång och 95kg. Jäkligt kul skida i den längden och den längden jag troligen kommer välja om det blir något inköp nån gång. </p><p>Risken är att 182 blir sävlig så alla skidor blir styvare i längre längd. Jag hade ett par Völkl RTM v-Werks i 182 cm. Den var onödigt sävlig, visst jäkligt stabil, men den är för länge sedan såld.</p><p>Med 75-80 kg tror jag faktiskt du inte alls får lika kul på 182cm som den kortare 168. Men så klart det är ju även vilken karaktär av skida du söker, men dom lär inte vara för klena för dig. 168 och 175 är, som det verkar som mest sålda längderna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoranC, post: 1208287, member: 138899"] Tror jag inte, det är inga lattjolajbanskidor. Även om dom är lättåkta. Jag har provat 175cm 192cm lång och 95kg. Jäkligt kul skida i den längden och den längden jag troligen kommer välja om det blir något inköp nån gång. Risken är att 182 blir sävlig så alla skidor blir styvare i längre längd. Jag hade ett par Völkl RTM v-Werks i 182 cm. Den var onödigt sävlig, visst jäkligt stabil, men den är för länge sedan såld. Med 75-80 kg tror jag faktiskt du inte alls får lika kul på 182cm som den kortare 168. Men så klart det är ju även vilken karaktär av skida du söker, men dom lär inte vara för klena för dig. 168 och 175 är, som det verkar som mest sålda längderna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Lämplig nästa skida efter Dynastar Sultan, Völkl RTM
Tillbaka
Topp