Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lämplig resväska (att checka in) för kläder, pjäxor och eventuellt hjälm
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="klassy" data-source="post: 1079228" data-attributes="member: 155279"><p>Ja så kanske det är, jag har aldrig läst något sådant eller fått problem när jag packat väskan med allt, även fast de brukar fråga i disken.</p><p></p><p>23kg brukar va standard för alla jag har flugit med, dock flyger jag bara Star Alliance = gratis extrabagage. </p><p></p><p>Jag tycker absolut du ska köpa något större och håller inte alls med de som säger att 70L är nog. Visst kanske du får plats med allt i en 70L väska när du bara ska vara borta i en vecka, men det finns ju ingen som helst nackdel till att ha en större.</p><p></p><p>Storleksskillnaden under förvaring är så obetydlig så det spelar ingen som helst roll.</p><p></p><p>Viktskillnaden blir inte heller så stor, det är ju rullpartiet som väger, inte tyget för extra platsen.</p><p></p><p>Att behöva köpa en ny större väska varje gång du gör en längre resa än innan är väl onödigt, varför inte ha en stor på en gång?</p><p></p><p>Skönare att ha en luftig väska än en smälltjock som håller på att spricka. </p><p>Folk säger att man kan överpacka, men man får väl helt enkelt väga sin väska innan man åker. Dessutom är det skönare att ha en stor väska väl på plats så det inte blir en enda röra i väskan.</p><p></p><p>Köp en stor för bövelen.</p><p></p><p>(Du kommer inte bli missnöjd om du köper den Snugpak Rollern på 120L, den är hållbar, lätt, stor och den har kompressionsremmar när du inte packar den full.)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="klassy, post: 1079228, member: 155279"] Ja så kanske det är, jag har aldrig läst något sådant eller fått problem när jag packat väskan med allt, även fast de brukar fråga i disken. 23kg brukar va standard för alla jag har flugit med, dock flyger jag bara Star Alliance = gratis extrabagage. Jag tycker absolut du ska köpa något större och håller inte alls med de som säger att 70L är nog. Visst kanske du får plats med allt i en 70L väska när du bara ska vara borta i en vecka, men det finns ju ingen som helst nackdel till att ha en större. Storleksskillnaden under förvaring är så obetydlig så det spelar ingen som helst roll. Viktskillnaden blir inte heller så stor, det är ju rullpartiet som väger, inte tyget för extra platsen. Att behöva köpa en ny större väska varje gång du gör en längre resa än innan är väl onödigt, varför inte ha en stor på en gång? Skönare att ha en luftig väska än en smälltjock som håller på att spricka. Folk säger att man kan överpacka, men man får väl helt enkelt väga sin väska innan man åker. Dessutom är det skönare att ha en stor väska väl på plats så det inte blir en enda röra i väskan. Köp en stor för bövelen. (Du kommer inte bli missnöjd om du köper den Snugpak Rollern på 120L, den är hållbar, lätt, stor och den har kompressionsremmar när du inte packar den full.) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lämplig resväska (att checka in) för kläder, pjäxor och eventuellt hjälm
Tillbaka
Topp