Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Landning efter hopp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jeppenator" data-source="post: 504690" data-attributes="member: 53337"><p>jag är skadad både i vänster och höger knä, båda korsbanden är trashade och ledbanden är paj.. det glappar och har sig!</p><p></p><p>men trots de så har hoppandet gått över förväntan i år!</p><p></p><p>det hanlar mycket om viktplacering tror jag, att man inte landar i sittande ställning.. typ bakåtvikt å böjer knäna.. försök att komma ur hoppet så "stående" som möjligt, och var avslappnad i knäna! låt resten av benen ta smällen och fjädra bara med knäna!</p><p></p><p>börja i små hopp och känn dig säker på hur du ska landa, sen är de bara att avancera!</p><p></p><p>jag tycker själv de är skönast att landa baklänges när jag landar, för då blir de inte alls lika mycket belastning i knäna, känns det som!</p><p>men detta är ju säkert väldigt personligt.. :P</p><p></p><p>hoppas du får till det! knäskador suger! har du kollat upp det? kan ju vara att meniskerna är lite slitna, då går de å fixa med en enkel titthålsoperation?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jeppenator, post: 504690, member: 53337"] jag är skadad både i vänster och höger knä, båda korsbanden är trashade och ledbanden är paj.. det glappar och har sig! men trots de så har hoppandet gått över förväntan i år! det hanlar mycket om viktplacering tror jag, att man inte landar i sittande ställning.. typ bakåtvikt å böjer knäna.. försök att komma ur hoppet så "stående" som möjligt, och var avslappnad i knäna! låt resten av benen ta smällen och fjädra bara med knäna! börja i små hopp och känn dig säker på hur du ska landa, sen är de bara att avancera! jag tycker själv de är skönast att landa baklänges när jag landar, för då blir de inte alls lika mycket belastning i knäna, känns det som! men detta är ju säkert väldigt personligt.. :P hoppas du får till det! knäskador suger! har du kollat upp det? kan ju vara att meniskerna är lite slitna, då går de å fixa med en enkel titthålsoperation? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Landning efter hopp
Tillbaka
Topp