Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Lång freeride-bräda?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="nickeluring" data-source="post: 386853" data-attributes="member: 79374"><p>Halloj,</p><p></p><p>Jag ska investera i en ny bräda och skulle behöva lite hjälp och input.</p><p> </p><p>Jag vill ha en bräda som är bra på:</p><p>- att åka fort</p><p>- långa carvande svängar</p><p>- lössnö</p><p>- branta otäcka berg</p><p>- pister</p><p></p><p>Jag bryr mig INTE om:</p><p>- parker</p><p>- rails</p><p>- half pipes</p><p>- annat avancerat trixande som jag inte klarar av...</p><p></p><p>Jag är 190 cm lång, väger 80 kg och har 44-45 i skor.</p><p>Jag vill ha en bräda som det går att gippa med, men jag kommer till 90% att åka åt ena hållet. Jag kör med positiv vinkel på bakre foten, alltså ingen duckie.</p><p></p><p>Jag har tidigare kört på Flow-bindningar och jag gillar att de är så snabba att spänna på/av. Men jag har fått höra av handlare att de inte bjuder på samma stabilitet så jag är öppen för något stabilt förslag. Men de får gärna ha någon smart o smidig lösning och skall passa en freeride-bräda.</p><p></p><p>Det jag har som enda alternativ för tillfället är en Burton Supermodel 172.</p><p></p><p>Tacksam för tips.</p><p>Mvh,</p><p>Nicke</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nickeluring, post: 386853, member: 79374"] Halloj, Jag ska investera i en ny bräda och skulle behöva lite hjälp och input. Jag vill ha en bräda som är bra på: - att åka fort - långa carvande svängar - lössnö - branta otäcka berg - pister Jag bryr mig INTE om: - parker - rails - half pipes - annat avancerat trixande som jag inte klarar av... Jag är 190 cm lång, väger 80 kg och har 44-45 i skor. Jag vill ha en bräda som det går att gippa med, men jag kommer till 90% att åka åt ena hållet. Jag kör med positiv vinkel på bakre foten, alltså ingen duckie. Jag har tidigare kört på Flow-bindningar och jag gillar att de är så snabba att spänna på/av. Men jag har fått höra av handlare att de inte bjuder på samma stabilitet så jag är öppen för något stabilt förslag. Men de får gärna ha någon smart o smidig lösning och skall passa en freeride-bräda. Det jag har som enda alternativ för tillfället är en Burton Supermodel 172. Tacksam för tips. Mvh, Nicke [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Lång freeride-bräda?
Tillbaka
Topp