Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Lång och fet eller kort och smal?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hans_Lundblom" data-source="post: 98982" data-attributes="member: 10309"><p>Makten vilka skidor kör du på nu? Jag håller med dig om att det måste bli bökigt med flera par skidor. Dessutom när man flyger eller åker buss till Alperna så får man inte ha med sig mer än ett par skidor (visst det går säkert om man betalar extra). Själv så kör jag på ett par Völkl AX4 188 cm långa och de är en ganska bra kompromisskida som fungerar i de flesta fören men är bara optimala i några få förhållanden. När man åker i en hård brant pist så skulle det vara roligare med en skida som var lite kvickare och hade snävare svängradie. Under de få gånger som man får skansen att åka riktigt torr djup lössnö så skulle det vara bättre med en bredare men framförallt mjukare skida.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hans_Lundblom, post: 98982, member: 10309"] Makten vilka skidor kör du på nu? Jag håller med dig om att det måste bli bökigt med flera par skidor. Dessutom när man flyger eller åker buss till Alperna så får man inte ha med sig mer än ett par skidor (visst det går säkert om man betalar extra). Själv så kör jag på ett par Völkl AX4 188 cm långa och de är en ganska bra kompromisskida som fungerar i de flesta fören men är bara optimala i några få förhållanden. När man åker i en hård brant pist så skulle det vara roligare med en skida som var lite kvickare och hade snävare svängradie. Under de få gånger som man får skansen att åka riktigt torr djup lössnö så skulle det vara bättre med en bredare men framförallt mjukare skida. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Lång och fet eller kort och smal?
Tillbaka
Topp