Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Lång och fet eller kort och smal?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Makten" data-source="post: 98988" data-attributes="member: 28357"><p>Många av er verkar ha noll förståelse för att andra inte åker 100 dagar om året? Om man som jag åker mellan 3 och 5-6 veckor om året (och oftast en vecka i sträck bara) så känns det vansinnigt att släpa på fler än ett par skidor i onödan. Och det där med att man inte skulle behöva skidor som funkar i pisten i alperna... Vafan, åker ni alltid ensamma eller? Jag åker ofta med polare som inte alls är så duktiga, och följdaktligen inte har nån lust att åka offpist. Och då får man ju finna sig i det och åka lite med dem i pisten. Sen tycker jag ofta att det kan vara så uselt med snö att man måste hålla till i pisten. Men det drabbar ju inte er som alltid hajkar iväg miltals från pisterna eller kör helikopterlyft för jämnan. Dock är det nog inte så många som har råd eller ork med sånt. Jag t ex.</p><p></p><p>Sen verkar en del heller inte ha provat ett par riktigt smala pistlagg med ordentlig skärning. Det är ju hur kul som helst, och den som påstår att en skida som är 90 bred skulle funka lika bra i pisten måste ju vara mer eller mindre pantad. Eller inte ha testat helt enkelt. Visa den skida som är så bred som en hyggligt duktig åkare (INTE proffs) klarar att göra skärande svängar med i en svart pist! Det går däremot rätt bra om man har en smal skida som är 165 lång och har 11 meters radie. Jag lovar, det är kul OCKSÅ!</p><p></p><p>Alltså, vi som inte åker extremt eller så mycket att vi anser oss ha råd med flera par skidor vill självklart ha ETT par som funkar dugligt till det mesta. </p><p>Jag har idag inhandlat ett par Scott Santiago, och det återstår att se om de uppfyller mina önskemål, men jag tror det<img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":-)" title="Smile :-)" data-smilie="1"data-shortname=":-)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Makten, post: 98988, member: 28357"] Många av er verkar ha noll förståelse för att andra inte åker 100 dagar om året? Om man som jag åker mellan 3 och 5-6 veckor om året (och oftast en vecka i sträck bara) så känns det vansinnigt att släpa på fler än ett par skidor i onödan. Och det där med att man inte skulle behöva skidor som funkar i pisten i alperna... Vafan, åker ni alltid ensamma eller? Jag åker ofta med polare som inte alls är så duktiga, och följdaktligen inte har nån lust att åka offpist. Och då får man ju finna sig i det och åka lite med dem i pisten. Sen tycker jag ofta att det kan vara så uselt med snö att man måste hålla till i pisten. Men det drabbar ju inte er som alltid hajkar iväg miltals från pisterna eller kör helikopterlyft för jämnan. Dock är det nog inte så många som har råd eller ork med sånt. Jag t ex. Sen verkar en del heller inte ha provat ett par riktigt smala pistlagg med ordentlig skärning. Det är ju hur kul som helst, och den som påstår att en skida som är 90 bred skulle funka lika bra i pisten måste ju vara mer eller mindre pantad. Eller inte ha testat helt enkelt. Visa den skida som är så bred som en hyggligt duktig åkare (INTE proffs) klarar att göra skärande svängar med i en svart pist! Det går däremot rätt bra om man har en smal skida som är 165 lång och har 11 meters radie. Jag lovar, det är kul OCKSÅ! Alltså, vi som inte åker extremt eller så mycket att vi anser oss ha råd med flera par skidor vill självklart ha ETT par som funkar dugligt till det mesta. Jag har idag inhandlat ett par Scott Santiago, och det återstår att se om de uppfyller mina önskemål, men jag tror det:-) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Lång och fet eller kort och smal?
Tillbaka
Topp