Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Lång och tung behöver köpråd...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="silfer" data-source="post: 1245734" data-attributes="member: 179637"><p>Kära bullen</p><p>Jag åkte skidor varje år från det att jag var 6-18år och var helt okej på det sen var det uppehåll tills jag var 30 och då drog jag av korsband och sidoligament i knät, detta var 2018. Nu ska jag ta tag i åkandet igen, jag har en 9åring som jag vill ska få åka mer skidor. Så jag söker ett par relativt "lättåkta" skidor som fixar mina 195 cm och 130~135kg. Jag har opererat korsbandet men sidoligamentet läkte lite halvkasst, så det bör inte vara skidor som ställer skyhöga krav på åkningen.</p><p></p><p>När jag shoppar runt så hittar jag bara skidor som antingen är för dyra för mig eller som är 170cm långa.</p><p>Hur ska jag tänka? Vilka parametrar spelar in? Ska jag följa de råden som de flesta guider säger så ska jag ha skidor som är 195cm och dom verkar inte växa på trän...</p><p></p><p>TL;DR:</p><p>Skidor, primärt pist</p><p>135kg 195cm</p><p>budget: 5k kr för skida + bindning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="silfer, post: 1245734, member: 179637"] Kära bullen Jag åkte skidor varje år från det att jag var 6-18år och var helt okej på det sen var det uppehåll tills jag var 30 och då drog jag av korsband och sidoligament i knät, detta var 2018. Nu ska jag ta tag i åkandet igen, jag har en 9åring som jag vill ska få åka mer skidor. Så jag söker ett par relativt "lättåkta" skidor som fixar mina 195 cm och 130~135kg. Jag har opererat korsbandet men sidoligamentet läkte lite halvkasst, så det bör inte vara skidor som ställer skyhöga krav på åkningen. När jag shoppar runt så hittar jag bara skidor som antingen är för dyra för mig eller som är 170cm långa. Hur ska jag tänka? Vilka parametrar spelar in? Ska jag följa de råden som de flesta guider säger så ska jag ha skidor som är 195cm och dom verkar inte växa på trän... TL;DR: Skidor, primärt pist 135kg 195cm budget: 5k kr för skida + bindning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Lång och tung behöver köpråd...
Tillbaka
Topp