Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Lång och tung behöver köpråd...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1245745" data-attributes="member: 144594"><p>Hoppas någon annan av din kaliber ger dig råd, här kommer mina (jag är något klenare). Dina mått bör göra att skidor som andra upplever som bångstyriga kommer att funka fint för dig, även om/när du ”turiståker” i lägre farter. Så jag skulle sikta på att hitta en bra deal på någon mer kompetent skida, kanske av äldre årsmodell för att få ner priset. Det bör gå att få för din budget.</p><p></p><p>Tänk på att inte skaffa för klena bindningar. Vilket tyvärr minskar ditt urval bland de billigare paketen. De ska nog gå upp till minst DIN12.</p><p></p><p>Enforcer-serien ovan verkar vara ett gott råd. Völkl gör också gedigna skidor. Här är en bra deal med en mycket bra skida och det går att peta in fina bindningar inom din budget. Frakt tillkommer men jag tror att den bara är 20 euro:</p><p></p><p>[ATTACH=full]13865[/ATTACH]</p><p></p><p>Jag har åkt Rossignol Experience-serien och fick intrycket att de skulle må bra av någon med dimensioner. Här är en hygglig deal:</p><p></p><p>[URL unfurl="true"]https://www.sport-conrad.com/en/products/rossignol/experience-88-tibs-k-nx12.html[/URL]</p><p>Völkls Deacon-skidor bör också funka men de är svåra att hitta inom budget. XXL har en ”Deacon Limited” men den kan vara för klen för dig. Samma gäller nog Deacon X.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1245745, member: 144594"] Hoppas någon annan av din kaliber ger dig råd, här kommer mina (jag är något klenare). Dina mått bör göra att skidor som andra upplever som bångstyriga kommer att funka fint för dig, även om/när du ”turiståker” i lägre farter. Så jag skulle sikta på att hitta en bra deal på någon mer kompetent skida, kanske av äldre årsmodell för att få ner priset. Det bör gå att få för din budget. Tänk på att inte skaffa för klena bindningar. Vilket tyvärr minskar ditt urval bland de billigare paketen. De ska nog gå upp till minst DIN12. Enforcer-serien ovan verkar vara ett gott råd. Völkl gör också gedigna skidor. Här är en bra deal med en mycket bra skida och det går att peta in fina bindningar inom din budget. Frakt tillkommer men jag tror att den bara är 20 euro: [ATTACH type="full" alt="1638512954630.png"]13865[/ATTACH] Jag har åkt Rossignol Experience-serien och fick intrycket att de skulle må bra av någon med dimensioner. Här är en hygglig deal: [URL unfurl="true"]https://www.sport-conrad.com/en/products/rossignol/experience-88-tibs-k-nx12.html[/URL] Völkls Deacon-skidor bör också funka men de är svåra att hitta inom budget. XXL har en ”Deacon Limited” men den kan vara för klen för dig. Samma gäller nog Deacon X. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Lång och tung behöver köpråd...
Tillbaka
Topp