Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Läng på första puderlagg!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dekadent" data-source="post: 1043716" data-attributes="member: 132445"><p>Om du har ett par pistlagg så skulle jag gå upp rätt så mkt i bredd för att täcka de två extremerna. 98mm (Mantra) gör inte många glada i mer än 5cm nysnö (iaf inte så som riktigt breda skidor gör).</p><p></p><p>Jag kör ett par parklagg(som pist med) på 90mm(CoreUpt Bangers, skumma skidor) och ett par Bent Chetlers (123mm) för allt som har med nysnö att göra - känns som en rätt lagom setup om man vill hålla sig till två par. </p><p></p><p>Alternativt så finns det ju hel drös skidor i intervallet 105-115mm som sägs fungera till både och. Är nog mycket beroende på skida och person, bara för att någon kan pressa ner sina fatskis på skär i pisten betyder det inte att alla kan det. Värt att kolla om du tänker på en en-skida setup, men det behövs generellt mer input(kraft) för att dra upp dem på kant än för ett par slalomlagg. Super 7:an, Soul 7:an, Francis Bacons etc. kan nog vara rätt intressanta, men kolla runt på typ hela intervallet!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dekadent, post: 1043716, member: 132445"] Om du har ett par pistlagg så skulle jag gå upp rätt så mkt i bredd för att täcka de två extremerna. 98mm (Mantra) gör inte många glada i mer än 5cm nysnö (iaf inte så som riktigt breda skidor gör). Jag kör ett par parklagg(som pist med) på 90mm(CoreUpt Bangers, skumma skidor) och ett par Bent Chetlers (123mm) för allt som har med nysnö att göra - känns som en rätt lagom setup om man vill hålla sig till två par. Alternativt så finns det ju hel drös skidor i intervallet 105-115mm som sägs fungera till både och. Är nog mycket beroende på skida och person, bara för att någon kan pressa ner sina fatskis på skär i pisten betyder det inte att alla kan det. Värt att kolla om du tänker på en en-skida setup, men det behövs generellt mer input(kraft) för att dra upp dem på kant än för ett par slalomlagg. Super 7:an, Soul 7:an, Francis Bacons etc. kan nog vara rätt intressanta, men kolla runt på typ hela intervallet! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Läng på första puderlagg!
Tillbaka
Topp