Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Långa lätta topptursskidor - finns det?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sjo_orret" data-source="post: 1139273" data-attributes="member: 14453"><p>[USER=42771]@jontejont[/USER] Håller med, men vart gränsen för detta går, beror ju på hur långa ben man har. Är man 200cm som TS så...</p><p></p><p>Har just fått hem ett par Down CD104L i 187cm. På min våg 1560 och 1570 gram. Men jag har ju inte åkt på dom, så den biten kan jag inte uttala mig om.</p><p>Downs skidor är långa i storleken jmf med vissa andra tillverkare för dom mäter inte längden längs belaget utan "straight pull tip to tail". Tailen är ganska platt (mkt svag tail rocker) så man får ut rätt mkt längd i skidan jämfört en skida som är mer uppböjda där bak. Om du lägger en CD114 189cm och en CD104 187cm med boot center markeringen linjerad med varandra så har du lika mkt skida framför bindningen på båda. Skillnaden är att CD104 är avkortad 2 cm i tailen.</p><p>CD114L 189 är också ett alternativ, men den verkar vara slutsåld för säsongen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sjo_orret, post: 1139273, member: 14453"] [USER=42771]@jontejont[/USER] Håller med, men vart gränsen för detta går, beror ju på hur långa ben man har. Är man 200cm som TS så... Har just fått hem ett par Down CD104L i 187cm. På min våg 1560 och 1570 gram. Men jag har ju inte åkt på dom, så den biten kan jag inte uttala mig om. Downs skidor är långa i storleken jmf med vissa andra tillverkare för dom mäter inte längden längs belaget utan "straight pull tip to tail". Tailen är ganska platt (mkt svag tail rocker) så man får ut rätt mkt längd i skidan jämfört en skida som är mer uppböjda där bak. Om du lägger en CD114 189cm och en CD104 187cm med boot center markeringen linjerad med varandra så har du lika mkt skida framför bindningen på båda. Skillnaden är att CD104 är avkortad 2 cm i tailen. CD114L 189 är också ett alternativ, men den verkar vara slutsåld för säsongen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Långa lätta topptursskidor - finns det?
Tillbaka
Topp