Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Längd & bredd på snowboard
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 62160" data-attributes="member: 28391"><p>Det är väldigt mycket en smaksak. Det är ju bara du som kan avgöra om en bräda är för smal eller om den är lagom. Sedan beror det på vad du har för bindningar också. En del bindningar har rejält höga tåramper (tex Salomon och Flow) och då kan man ha lite smalare bäda utan att det påverkar åkningen.</p><p></p><p>Det viktigaste är ju att du tycker att du kan svänga obehindrat. Jag tycker också att bredden påverkar flytet i puder och stabiliteten vid landnigar. En bred bräda känns lite lugnare under fötterna och en smal bräda kan upplevas som lite orolig och instabil, men också lite kvickare från kant till kant.</p><p></p><p>Det bästa är självklart att testa olika brädor för att skaffa en egen uppfattning. Jag har som sagt 44 i skor och jag skulle aldrig gå under 26 i midjan och jag skulle inte backa för att gå upp till drygt 27. Jag har kompisar som har lika stora fötter som mig som kör på brädor runt 25 och tycker att et känns mycket bättre än 26+, så det finns inget rätt eller fel.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 62160, member: 28391"] Det är väldigt mycket en smaksak. Det är ju bara du som kan avgöra om en bräda är för smal eller om den är lagom. Sedan beror det på vad du har för bindningar också. En del bindningar har rejält höga tåramper (tex Salomon och Flow) och då kan man ha lite smalare bäda utan att det påverkar åkningen. Det viktigaste är ju att du tycker att du kan svänga obehindrat. Jag tycker också att bredden påverkar flytet i puder och stabiliteten vid landnigar. En bred bräda känns lite lugnare under fötterna och en smal bräda kan upplevas som lite orolig och instabil, men också lite kvickare från kant till kant. Det bästa är självklart att testa olika brädor för att skaffa en egen uppfattning. Jag har som sagt 44 i skor och jag skulle aldrig gå under 26 i midjan och jag skulle inte backa för att gå upp till drygt 27. Jag har kompisar som har lika stora fötter som mig som kör på brädor runt 25 och tycker att et känns mycket bättre än 26+, så det finns inget rätt eller fel. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Längd & bredd på snowboard
Tillbaka
Topp