Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Längd eller vikt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ChasingPow" data-source="post: 1138691" data-attributes="member: 163179"><p>Skidor ska enbart köpas utifrån syftet man avser använda dem. Jag har skidor från 2dm kortare och 3dm längre än min längd. Och bredd är från under 70mm till över 120mm. Alla är bra till olika saker. </p><p></p><p>Det viktigaste är bara att veta ändamålet och sedan välja en skida med egenskaper som passar. Därtill är det en smaksak vad man vill ha, för samma ändamål kan en person vilja ha x medan den andra vill ha y.</p><p></p><p>Tex ibland kan jag vilja ha en mindre stabil skida att åka hårt med så jag får brottas mer med den men ibland vill jag ha ett par jag bara kan stå på med utan att det knappt märks.</p><p></p><p>Men visst det kräver att man tänker själv och funderar lite, särskilt om man inte tänker ha många par skidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ChasingPow, post: 1138691, member: 163179"] Skidor ska enbart köpas utifrån syftet man avser använda dem. Jag har skidor från 2dm kortare och 3dm längre än min längd. Och bredd är från under 70mm till över 120mm. Alla är bra till olika saker. Det viktigaste är bara att veta ändamålet och sedan välja en skida med egenskaper som passar. Därtill är det en smaksak vad man vill ha, för samma ändamål kan en person vilja ha x medan den andra vill ha y. Tex ibland kan jag vilja ha en mindre stabil skida att åka hårt med så jag får brottas mer med den men ibland vill jag ha ett par jag bara kan stå på med utan att det knappt märks. Men visst det kräver att man tänker själv och funderar lite, särskilt om man inte tänker ha många par skidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Längd eller vikt?
Tillbaka
Topp