Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd och montering av bindning, Hellbent 2011
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="farbrorbauer" data-source="post: 812686" data-attributes="member: 79072"><p>Ifall de är samma längd som de är på papper är ju en 189 ett självklart val.</p><p>Någon som kan bekräfta det med längden?</p><p></p><p>Just nu har jag ett par K2 obsethed 179 som jag använder som allround skida och är jättenöjd med. Men med tanke på säsongen och snörykterna i Alta så kände jag att jag ville ha något större. De är för övrigt monterade 3 cm länge fram än traditionellt, mest för att ha lite kvickare pistegenskap.</p><p></p><p>Men att core center montera på en 189 borde ju fortfarande ge mig sjysst med flyt och kvickhet om jag inte är helt ut och cyklar? </p><p></p><p>funderar på att beställa från skidbutiken dessutom, någon som har erfarenhet om deras montering och om man kan välja att montera dem t.ex 2 cm från core center?</p><p></p><p>tack så mycket!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="farbrorbauer, post: 812686, member: 79072"] Ifall de är samma längd som de är på papper är ju en 189 ett självklart val. Någon som kan bekräfta det med längden? Just nu har jag ett par K2 obsethed 179 som jag använder som allround skida och är jättenöjd med. Men med tanke på säsongen och snörykterna i Alta så kände jag att jag ville ha något större. De är för övrigt monterade 3 cm länge fram än traditionellt, mest för att ha lite kvickare pistegenskap. Men att core center montera på en 189 borde ju fortfarande ge mig sjysst med flyt och kvickhet om jag inte är helt ut och cyklar? funderar på att beställa från skidbutiken dessutom, någon som har erfarenhet om deras montering och om man kan välja att montera dem t.ex 2 cm från core center? tack så mycket! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd och montering av bindning, Hellbent 2011
Tillbaka
Topp