Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd och montering av bindning, Hellbent 2011
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="NJohansson" data-source="post: 812930" data-attributes="member: 48533"><p>Åkte på årets modell förra säsongen och har innan dess åkt på tidigare modeller och kan väl berätta följande:</p><p></p><p>Den har breddats, och den har styvats till; det innebär dock inte att den fortfarande inte är mjuk, det är den, men skillnaden är definitivt märkbar. Förändringarna är till det bättre, det vill jag lova. </p><p></p><p>Vad gäller längden så är årets modell kortare än tidigare årsmodeller trots att angiven längd är det samma.</p><p></p><p>Jag är själv 177 och väger in på knappa 70 kg och åker på 179an. Monteringspunkt kan jag inte minnas och jag har inte skidorna här, men närmre mitten än bakåt kan jag väl säga i alla fall. Ju mer snurr desto längre fram, annars ett litet snäpp bak.</p><p></p><p>Sen hade jag aldrig, aldrig, aldrig någonsin monterat en Duke på dem.</p><p></p><p>Om det finns specifika frågor så ställ dem gärna så ska jag försöka svara. Må gott!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="NJohansson, post: 812930, member: 48533"] Åkte på årets modell förra säsongen och har innan dess åkt på tidigare modeller och kan väl berätta följande: Den har breddats, och den har styvats till; det innebär dock inte att den fortfarande inte är mjuk, det är den, men skillnaden är definitivt märkbar. Förändringarna är till det bättre, det vill jag lova. Vad gäller längden så är årets modell kortare än tidigare årsmodeller trots att angiven längd är det samma. Jag är själv 177 och väger in på knappa 70 kg och åker på 179an. Monteringspunkt kan jag inte minnas och jag har inte skidorna här, men närmre mitten än bakåt kan jag väl säga i alla fall. Ju mer snurr desto längre fram, annars ett litet snäpp bak. Sen hade jag aldrig, aldrig, aldrig någonsin monterat en Duke på dem. Om det finns specifika frågor så ställ dem gärna så ska jag försöka svara. Må gott! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd och montering av bindning, Hellbent 2011
Tillbaka
Topp