Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på allmountainskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1057916" data-attributes="member: 13863"><p>Jag har inte koll på Nordica Soul Rider men eftersom den inte har någon uttalad "taper" (indragen skärning) i varken tip eller tail (mycket svengelska här) tror jag 177 cm är rätt längd om du fokuserar på pist och park eftersom du är förhållandevis lätt med dina 68 kg. Vill du ha bästa flyt i offpisten ger troligtvis 185 cm mer, men då får du en skida som du sannolikt uppfattar som trögare och mindre lekfull i pist (läs stabilare). Och ... om du vill ha en offpistskida ska du välja något annat. Så 177 cm eller en mer offpistinriktad skida är mitt förslag.</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1057916, member: 13863"] Jag har inte koll på Nordica Soul Rider men eftersom den inte har någon uttalad "taper" (indragen skärning) i varken tip eller tail (mycket svengelska här) tror jag 177 cm är rätt längd om du fokuserar på pist och park eftersom du är förhållandevis lätt med dina 68 kg. Vill du ha bästa flyt i offpisten ger troligtvis 185 cm mer, men då får du en skida som du sannolikt uppfattar som trögare och mindre lekfull i pist (läs stabilare). Och ... om du vill ha en offpistskida ska du välja något annat. Så 177 cm eller en mer offpistinriktad skida är mitt förslag. /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på allmountainskidor
Tillbaka
Topp