Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Längd på barnskidor (igen)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1205361" data-attributes="member: 29440"><p>Det är lagom om de går mellan hakspets och nästippen.</p><p>Något längre om det är twintipp</p><p>Kör inte med för långa skidor.</p><p>Jag har alltid monterat fram bindningen lite från rekommenderad monteringspunkt, då jag tycker att bindningarna alltid sitter galet långt bak på barnskidor.</p><p>Det gör även att de blir lättare att initiera svängen.</p><p>När barnen blir duktigare så kan du successivt öka längden.</p><p>mina har åkt på skidor i sin kroppslängd (twintip) sen c:a 9 års ålder. Völkl Mantra 138cm Rossignol Smash 7 150cm, Völkl Confession 153cm , grabben är nu 11år c:a 155cm /38kg (åker nästan lika fort som jag med skärande sväng), </p><p>Dotter på 15år 157cm/50kg fick vuxenskidor förra året Völkl Kanjo 154cm</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1205361, member: 29440"] Det är lagom om de går mellan hakspets och nästippen. Något längre om det är twintipp Kör inte med för långa skidor. Jag har alltid monterat fram bindningen lite från rekommenderad monteringspunkt, då jag tycker att bindningarna alltid sitter galet långt bak på barnskidor. Det gör även att de blir lättare att initiera svängen. När barnen blir duktigare så kan du successivt öka längden. mina har åkt på skidor i sin kroppslängd (twintip) sen c:a 9 års ålder. Völkl Mantra 138cm Rossignol Smash 7 150cm, Völkl Confession 153cm , grabben är nu 11år c:a 155cm /38kg (åker nästan lika fort som jag med skärande sväng), Dotter på 15år 157cm/50kg fick vuxenskidor förra året Völkl Kanjo 154cm [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Längd på barnskidor (igen)
Tillbaka
Topp