Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Längd på barnskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skidgubbe" data-source="post: 1266503" data-attributes="member: 183122"><p>Tack för svar! Enligt denna metod så borde ju tjejen som var 125 cm och hade skidor på 128 cm haft för långa skidor förra året (vilket jag trodde). Men instruktören i Val d'isere ansåg ju att dom var för korta vilket gjorde mig lite osäker. Anser du att instruktören hade fel eller är det så att man bör ha ytterligare längre skidor för yngre barn som är duktiga? Jag förstår ju instruktörens poäng, att en kort skida blir ostabil i högre fart och han ansåg att hon inte skulle ha några problem att kontrollera en skida som är 138 cm (då 13 cm längre än hon själv). Jag kan tillägga att barnen väger 27 kg respektive 37 kg så ingen går över 40 kg.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skidgubbe, post: 1266503, member: 183122"] Tack för svar! Enligt denna metod så borde ju tjejen som var 125 cm och hade skidor på 128 cm haft för långa skidor förra året (vilket jag trodde). Men instruktören i Val d'isere ansåg ju att dom var för korta vilket gjorde mig lite osäker. Anser du att instruktören hade fel eller är det så att man bör ha ytterligare längre skidor för yngre barn som är duktiga? Jag förstår ju instruktörens poäng, att en kort skida blir ostabil i högre fart och han ansåg att hon inte skulle ha några problem att kontrollera en skida som är 138 cm (då 13 cm längre än hon själv). Jag kan tillägga att barnen väger 27 kg respektive 37 kg så ingen går över 40 kg. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Längd på barnskidor
Tillbaka
Topp