Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Längd på barnskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SaintX" data-source="post: 1269948" data-attributes="member: 170084"><p>En killgissning som jag har efter några säsonger är att de generellt känns som att vi i Sverige väljer för korta skidor. När jag gjorde comeback för några år sedan var första känslan att jag skulle ha 170-175cm (är 179cm lång). Är du tokig sa erfaren bekant. 185cm minst....provade båda längder och valde direkt de längre, en helt annan skida. Gillar att "prata" skidor i sociala sammanhang och har märkt att de flesta tänker direkt 10-15cm kortare än sin längd. "Det blir lättare att åka, svänger lättare". Är vi lite för bekväma?</p><p>Köpte 5cm längre direkt till min 10-åring. Det blev en liten utmaning men hon växte med det och tar alla backar med skärande svängar. Kommer att följa samma princip vid nästa inköp.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SaintX, post: 1269948, member: 170084"] En killgissning som jag har efter några säsonger är att de generellt känns som att vi i Sverige väljer för korta skidor. När jag gjorde comeback för några år sedan var första känslan att jag skulle ha 170-175cm (är 179cm lång). Är du tokig sa erfaren bekant. 185cm minst....provade båda längder och valde direkt de längre, en helt annan skida. Gillar att "prata" skidor i sociala sammanhang och har märkt att de flesta tänker direkt 10-15cm kortare än sin längd. "Det blir lättare att åka, svänger lättare". Är vi lite för bekväma? Köpte 5cm längre direkt till min 10-åring. Det blev en liten utmaning men hon växte med det och tar alla backar med skärande svängar. Kommer att följa samma princip vid nästa inköp. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Längd på barnskidor
Tillbaka
Topp