Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på barnskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AdamClaeson" data-source="post: 976188" data-attributes="member: 118349"><p>Det var nog ett bra val du gjorde! </p><p></p><p>När jag stod i skidbutik och knegade rekommenderade vi ca -10 cm. Lite beroende på vikt, åkstil och hur duktig barnet i fråga var i fråga. Barn växer ju som sagt, frågan är ju hur mycket Dock växer de flesta mest på sommaren. Är hon duktig som det verkar, så blir det nog inga problem ändå. </p><p></p><p>Atomic Century har väl ingen rocker?!? Jag förespråkar för rocker till barn, då skidan är "förböjd" blir det enklare att komma in i skärande sväng och man lär sig snabbare... Och ja, en rocker skida blir/upplevs kortare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AdamClaeson, post: 976188, member: 118349"] Det var nog ett bra val du gjorde! När jag stod i skidbutik och knegade rekommenderade vi ca -10 cm. Lite beroende på vikt, åkstil och hur duktig barnet i fråga var i fråga. Barn växer ju som sagt, frågan är ju hur mycket Dock växer de flesta mest på sommaren. Är hon duktig som det verkar, så blir det nog inga problem ändå. Atomic Century har väl ingen rocker?!? Jag förespråkar för rocker till barn, då skidan är "förböjd" blir det enklare att komma in i skärande sväng och man lär sig snabbare... Och ja, en rocker skida blir/upplevs kortare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på barnskidor?
Tillbaka
Topp