Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Längd på brädan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freddag" data-source="post: 106902" data-attributes="member: 7274"><p>Tvaertemot vad de flesta haevdar, haevdar jag att du boer ha en som i alla fall naar dig till pannan, aeven om jag aer bra sugen paa att rekommendera en lika laang som du sjaelv. Kan du redan aaka och inte har taenkt jiddra i parken finns det ingen anledning att ha under 170 cm om du aer 171. Med laengden kommer stabiliteten. </p><p></p><p>Latthanterligheten handlar mer om svaengradie. 7-9 meter ger korta "laetta" laangsamma svaengar, 10-13 laanga snabba. Men det aer inte sjaelvklart att det aer laettare med kort svaengradie. Aer det isigt i backen far du mycket baettre faeste med en laang svaengradie. mer tryck paa kanten. Haardheten har ocksaa stor betydelse foer laetthanterligheten. Du boer ha en mjuk braeda om du vaeger 50 kg. </p><p></p><p>Se till att du inte koeper en foer bred braeda om du har smaa foetter. Taarna ska sticka ut en aning, annars kan det bli tungsvaengt.</p><p></p><p>Sammanfattning. Braeda foer en pistsmiskare som dig: Laang och mjuk. Finns ingen anledning att ha kortare braeda aen skidaakarna. </p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freddag, post: 106902, member: 7274"] Tvaertemot vad de flesta haevdar, haevdar jag att du boer ha en som i alla fall naar dig till pannan, aeven om jag aer bra sugen paa att rekommendera en lika laang som du sjaelv. Kan du redan aaka och inte har taenkt jiddra i parken finns det ingen anledning att ha under 170 cm om du aer 171. Med laengden kommer stabiliteten. Latthanterligheten handlar mer om svaengradie. 7-9 meter ger korta "laetta" laangsamma svaengar, 10-13 laanga snabba. Men det aer inte sjaelvklart att det aer laettare med kort svaengradie. Aer det isigt i backen far du mycket baettre faeste med en laang svaengradie. mer tryck paa kanten. Haardheten har ocksaa stor betydelse foer laetthanterligheten. Du boer ha en mjuk braeda om du vaeger 50 kg. Se till att du inte koeper en foer bred braeda om du har smaa foetter. Taarna ska sticka ut en aning, annars kan det bli tungsvaengt. Sammanfattning. Braeda foer en pistsmiskare som dig: Laang och mjuk. Finns ingen anledning att ha kortare braeda aen skidaakarna. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Längd på brädan
Tillbaka
Topp