Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Längd på DPS Wailer112RP för telis?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rabbit" data-source="post: 974057" data-attributes="member: 34110"><p>Är den inte ny för i år? Eller skulle det komma nån version i år?</p><p></p><p></p><p>Amerikaner är roliga.</p><p></p><p></p><p>Nedanstående är generella teliskommentarer av någon som inte åkt wailer99 eller 112 men spenderat mycket tid på de större DPS skidorna och älskar allt DPS.</p><p></p><p>Han har ju faktiskt en poäng vad gäller "large rockered shovels". Många telisåkare har ju en tendens att hänga bak alldeles för mycket för sitt eget bästa. Vissa amerikaner åker ju tom med pjäxorna i walk-mode "eftersom det är bättre"...</p><p>Har man "hänga bak tendenser" blir det lätt så att den extra längden, 178vs184, i form av större shovels, blir "onödig" och känns "i vägen".</p><p></p><p>Med tanke på din storlek och det faktum att du är ute efter "lekfullare" och "mindre krävande" skidor så tror jag att 178 blir alldeles utmärkt. </p><p>Om du vet med dig att du inte hänger bak och står på hälarna in i sväng så kan nog 184an fortfarande uppfylla kravprofilen.</p><p></p><p>Jag rekommenderar att lägga lite extra pengar på att köpa Pure Carbon konstruktionen. Värt varenda öre om man gillar livliga skidor.</p><p></p><p>fwiw</p><p></p><p>-peace</p><p>/r</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rabbit, post: 974057, member: 34110"] Är den inte ny för i år? Eller skulle det komma nån version i år? Amerikaner är roliga. Nedanstående är generella teliskommentarer av någon som inte åkt wailer99 eller 112 men spenderat mycket tid på de större DPS skidorna och älskar allt DPS. Han har ju faktiskt en poäng vad gäller "large rockered shovels". Många telisåkare har ju en tendens att hänga bak alldeles för mycket för sitt eget bästa. Vissa amerikaner åker ju tom med pjäxorna i walk-mode "eftersom det är bättre"... Har man "hänga bak tendenser" blir det lätt så att den extra längden, 178vs184, i form av större shovels, blir "onödig" och känns "i vägen". Med tanke på din storlek och det faktum att du är ute efter "lekfullare" och "mindre krävande" skidor så tror jag att 178 blir alldeles utmärkt. Om du vet med dig att du inte hänger bak och står på hälarna in i sväng så kan nog 184an fortfarande uppfylla kravprofilen. Jag rekommenderar att lägga lite extra pengar på att köpa Pure Carbon konstruktionen. Värt varenda öre om man gillar livliga skidor. fwiw -peace /r [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Längd på DPS Wailer112RP för telis?
Tillbaka
Topp