Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på Dynafit STOKE
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ekkepekke" data-source="post: 793786" data-attributes="member: 59435"><p>Till vintern kommer Dynafit STOKE att säljas i alla längder (hoppas jag) och jag är osäker på vad jag skall ha för längd. Jag har de senaste åren haft minst 182cm på mina skidor (Atomic sugar Daddy, Big Daddy & Völkl Gotama). med 179 under strumplästen och 80k plus, så har 182 varit OK, även i höga farter.</p><p></p><p>Men STOKE är ju en Ski-touring skida och jag är då undrande om 173cm eller 182cm är vad jag skall satsa på. Kommer 173 att kännas för kort i lössnön? Eller skall jag hellre satsa på just att få en kort och kvick skida som kanske känns mindre stabil i hög fart i lössnön? Jag skall ha skidorna för att åka bra offpist-åk i högalpin terräng. </p><p></p><p>Med tanke på att 182cm är den längsta längden för STOKE så blir jag tveksam och osäker på vad som kan vara lämpligt att satsa på. </p><p></p><p>Alla tankar och råd emottages.</p><p></p><p>//Erik</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ekkepekke, post: 793786, member: 59435"] Till vintern kommer Dynafit STOKE att säljas i alla längder (hoppas jag) och jag är osäker på vad jag skall ha för längd. Jag har de senaste åren haft minst 182cm på mina skidor (Atomic sugar Daddy, Big Daddy & Völkl Gotama). med 179 under strumplästen och 80k plus, så har 182 varit OK, även i höga farter. Men STOKE är ju en Ski-touring skida och jag är då undrande om 173cm eller 182cm är vad jag skall satsa på. Kommer 173 att kännas för kort i lössnön? Eller skall jag hellre satsa på just att få en kort och kvick skida som kanske känns mindre stabil i hög fart i lössnön? Jag skall ha skidorna för att åka bra offpist-åk i högalpin terräng. Med tanke på att 182cm är den längsta längden för STOKE så blir jag tveksam och osäker på vad som kan vara lämpligt att satsa på. Alla tankar och råd emottages. //Erik [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på Dynafit STOKE
Tillbaka
Topp