Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på Dynafit STOKE
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blide" data-source="post: 809142" data-attributes="member: 35991"><p>Har inte kontroll vägt dem, men vad jag vet skall de väga ungefär 1650g i 182 cm plus en FT12 bindning som väger in på 560g.</p><p>Alltså totalt 2210g.</p><p></p><p>Jämfört med mitt andra par, EHP 193 2500g med Dukes 1330g, för att sätta vikten i relation till annat. </p><p>Totalt: 3830 g</p><p></p><p></p><p>De känns som tidigare sagt väldigt lätta i handen och på foten, har däremot inte hunnit åka på dem ännu så vet inte hur de beter sig i hög fart.</p><p>Men de är relativt styva för att vara så lätta som de är och har en platt tail samt lite early rise, så jag tror att det finns förutsättningar för att den kommer att gå att stå på med.</p><p>Självklart i relation till sin vikt och det tänka användningsområdet, förväntar mig inte att den skall skyffla undan uppkört puder eller gå som tåget över stora pucklar...</p><p></p><p>Men jag är lite orolig för längden om jag skall vara ärlig, men är ju ändå en dedikerad tur-skida. </p><p>Återkommer efter test...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blide, post: 809142, member: 35991"] Har inte kontroll vägt dem, men vad jag vet skall de väga ungefär 1650g i 182 cm plus en FT12 bindning som väger in på 560g. Alltså totalt 2210g. Jämfört med mitt andra par, EHP 193 2500g med Dukes 1330g, för att sätta vikten i relation till annat. Totalt: 3830 g De känns som tidigare sagt väldigt lätta i handen och på foten, har däremot inte hunnit åka på dem ännu så vet inte hur de beter sig i hög fart. Men de är relativt styva för att vara så lätta som de är och har en platt tail samt lite early rise, så jag tror att det finns förutsättningar för att den kommer att gå att stå på med. Självklart i relation till sin vikt och det tänka användningsområdet, förväntar mig inte att den skall skyffla undan uppkört puder eller gå som tåget över stora pucklar... Men jag är lite orolig för längden om jag skall vara ärlig, men är ju ändå en dedikerad tur-skida. Återkommer efter test... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på Dynafit STOKE
Tillbaka
Topp