Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
längd på fetskida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 5187" data-attributes="member: 10565"><p>Tjena HitMe</p><p>Vad jag förstår av ditt svar på mitt inlägg tillhör du eller vill du tillhöra den nya sk. freeride stilen med åkning i högsta möjliga fart och så litet sväng som möjligt där man åker uppe på snön. Då är ju en lång skida eller snowboard att föredra. </p><p>Mitt val av längd beror varken på bristande teknik eller styrka som du vill påstå. Däremot farten. Du och jag har nog helt olika sätt att uppleva berget. </p><p>I mitt fall som mera traditionell skidåkare ingår ibland även uppförsgång på hudar. Då passar en kortare skida naturligtvis med Diamir bindningar. Kortare skida, bättre manöverbarhet och med Diamir betydligt lättare. </p><p>Att avfärda mitt påstående att vissa offpiståk slutar i besvärlig terräng som nonsens tyder på att vi färdas på helt olika berg, och helt klart på olika sätt.</p><p>Fetingar tillverkas ju oftast i 3 längder. Om man nu skall tro att fabrikanten vet vad han sysslar med rekomenderas dom kortaste för tjejer och riktigt lätta killar, medium för killar i mediumvikt och dom längsta för riktiga tungviktare. </p><p>Att du med dina 65 kilo skulle behöva 198 cm låter lätt överdrivet. Men alla skall ju trivas. </p><p>Vi kanske möts kanske på berget nån gång....</p><p>Galne Gunnar</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 5187, member: 10565"] Tjena HitMe Vad jag förstår av ditt svar på mitt inlägg tillhör du eller vill du tillhöra den nya sk. freeride stilen med åkning i högsta möjliga fart och så litet sväng som möjligt där man åker uppe på snön. Då är ju en lång skida eller snowboard att föredra. Mitt val av längd beror varken på bristande teknik eller styrka som du vill påstå. Däremot farten. Du och jag har nog helt olika sätt att uppleva berget. I mitt fall som mera traditionell skidåkare ingår ibland även uppförsgång på hudar. Då passar en kortare skida naturligtvis med Diamir bindningar. Kortare skida, bättre manöverbarhet och med Diamir betydligt lättare. Att avfärda mitt påstående att vissa offpiståk slutar i besvärlig terräng som nonsens tyder på att vi färdas på helt olika berg, och helt klart på olika sätt. Fetingar tillverkas ju oftast i 3 längder. Om man nu skall tro att fabrikanten vet vad han sysslar med rekomenderas dom kortaste för tjejer och riktigt lätta killar, medium för killar i mediumvikt och dom längsta för riktiga tungviktare. Att du med dina 65 kilo skulle behöva 198 cm låter lätt överdrivet. Men alla skall ju trivas. Vi kanske möts kanske på berget nån gång.... Galne Gunnar [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
längd på fetskida?
Tillbaka
Topp