Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på Gotama?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 507185" data-attributes="member: 46762"><p>Fascinationen för Völkl förstår jag inte heller? Sjukligt begär av att laga belag måntro?! </p><p></p><p>Skämt åsido, om du åker mycket skog är det kanske en bredare och lättåkt skida du ska ha. Gotama är en utomordentlig skida, men med tanke på att du tvekar då du själv förstår att 183 kanske blir lite kort, samtidigt som 190 inte är optimalt för området i fråga.</p><p></p><p>Jag rekommenderar vad tidigare medlemmar redan tagit upp. Skidor med rocker! Du får flytet, smidigheten och samtidigt stabilitet trots att du väljer en lång skida. Völkl Kuro hade ju varit väldigt trevlig, men chansen att få tag på ett par är liten, så det blir väl att kolla andra skidor. </p><p></p><p>Czar skall trots sin längd vara en friåkningsskida av rang, sålänge det är mjukt dvs. Stabil, lekfull och med bra flyt. Rockerskida runt 110mm tror jag är rätta melodin!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 507185, member: 46762"] Fascinationen för Völkl förstår jag inte heller? Sjukligt begär av att laga belag måntro?! Skämt åsido, om du åker mycket skog är det kanske en bredare och lättåkt skida du ska ha. Gotama är en utomordentlig skida, men med tanke på att du tvekar då du själv förstår att 183 kanske blir lite kort, samtidigt som 190 inte är optimalt för området i fråga. Jag rekommenderar vad tidigare medlemmar redan tagit upp. Skidor med rocker! Du får flytet, smidigheten och samtidigt stabilitet trots att du väljer en lång skida. Völkl Kuro hade ju varit väldigt trevlig, men chansen att få tag på ett par är liten, så det blir väl att kolla andra skidor. Czar skall trots sin längd vara en friåkningsskida av rang, sålänge det är mjukt dvs. Stabil, lekfull och med bra flyt. Rockerskida runt 110mm tror jag är rätta melodin! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på Gotama?
Tillbaka
Topp