Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på Gotama?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bjork52" data-source="post: 507354" data-attributes="member: 90656"><p>Tack för alla svar. </p><p></p><p>Mantrorna ska jag inte ha kvar utan de nya skidorna ska ersätta dem som allroundskida.</p><p></p><p>Det gör lite grand att jag inte kan gå hur crazy som helst, en renodlad fullrockerskida kan därför bli lite för mycket.</p><p></p><p>Hade jag haft kvar Mantorna hade jag nog tittat åt ett helt annat håll än Gotama och liknande skidor.</p><p></p><p>Jag har dock funderat på att ta ett större kliv än till Gotama och har tittat seriöst på en del andra skidor med ett mer otraditionellt spann men som ändå har bra pistegenskaper bl a. Katanan.</p><p></p><p>Vilket leder mig in på frågorna om min Völkl-fascination. </p><p></p><p>Jag har åkt en del på Völkl tidigare och har alltid tyckt att de har varit bra skidor, är väl kanske lite insnöad på dem och av gammal vana så är det alltid Völkskidorna som jag kollar in först i ett skidtest eller katalog.</p><p></p><p>En anledning till att jag i år inte heller har kollat så mycket längre heller är att Völklskidor har blivit förhållandevis billiga även i sverige om man kollar i rätt butik.</p><p></p><p>Hendryxskidorna verkar grymma och kombinerar så många olika bra egenskaper att det knappt verkar sant men de kostar nästan dubbelt så mycket som ett par Gotama.</p><p></p><p>Jag säger inte att de inte är värda sitt pris, det är bara mer pengar än vad jag hade tänkt lägga på skidor i år.</p><p></p><p>Rocker eller någon annan typ av otraditionellt spann lockar men jag vill ha en del allroundegeskaper också.</p><p></p><p>Jag tackar för era tips och synpunkter och välkomnar även fler tips på skidor som kan passa mig (även andra fabrikat än Vökl).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bjork52, post: 507354, member: 90656"] Tack för alla svar. Mantrorna ska jag inte ha kvar utan de nya skidorna ska ersätta dem som allroundskida. Det gör lite grand att jag inte kan gå hur crazy som helst, en renodlad fullrockerskida kan därför bli lite för mycket. Hade jag haft kvar Mantorna hade jag nog tittat åt ett helt annat håll än Gotama och liknande skidor. Jag har dock funderat på att ta ett större kliv än till Gotama och har tittat seriöst på en del andra skidor med ett mer otraditionellt spann men som ändå har bra pistegenskaper bl a. Katanan. Vilket leder mig in på frågorna om min Völkl-fascination. Jag har åkt en del på Völkl tidigare och har alltid tyckt att de har varit bra skidor, är väl kanske lite insnöad på dem och av gammal vana så är det alltid Völkskidorna som jag kollar in först i ett skidtest eller katalog. En anledning till att jag i år inte heller har kollat så mycket längre heller är att Völklskidor har blivit förhållandevis billiga även i sverige om man kollar i rätt butik. Hendryxskidorna verkar grymma och kombinerar så många olika bra egenskaper att det knappt verkar sant men de kostar nästan dubbelt så mycket som ett par Gotama. Jag säger inte att de inte är värda sitt pris, det är bara mer pengar än vad jag hade tänkt lägga på skidor i år. Rocker eller någon annan typ av otraditionellt spann lockar men jag vill ha en del allroundegeskaper också. Jag tackar för era tips och synpunkter och välkomnar även fler tips på skidor som kan passa mig (även andra fabrikat än Vökl). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på Gotama?
Tillbaka
Topp