Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på Gotama?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peter_K" data-source="post: 507398" data-attributes="member: 26232"><p>Jag är lika lång som dig och väger aningens mindre. Åkte förra säsongen en del på ett par Katana 183, och har sen tidigare ett par Mantra 184. Jag var löjligt nöjd med mina Katana, hade inte några problem med hållbarhet eller liknande. Jag skriver "var" eftersom jag sålde dem inför den här säsongen för att köpa ett par likadana fast 190. 183:orna kändes helt perfekta för skogsåkning men aningens korta när det bjöds på mer öppna ytor (tänk baksidan på Mont Fort). Detta är dock i jämförelse med ett par 4frnt EHP 193:or som jag körde en hel del på förra året och blev rätt bortskämd av när det blev tillfälle till stora svängar.</p><p></p><p>Katana 183 tycker jag går ungefär lika bra som Mantra 184 i pisten. Inte riktigt lika kvicka kant till kant men grymt bra isgrepp och stabila. Om du inte bryr dig alls om att leka med G-krafter i pisten kan även 4frnt EHP 186 vara ett alternativ. Tack vare den något annorlunda skärningen blir de ruggigt smidiga i skogen, men pintail-designen gör att skärande svängar i pisten inte blir lika naturligt som ett par skidor med mer traditionell skärning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peter_K, post: 507398, member: 26232"] Jag är lika lång som dig och väger aningens mindre. Åkte förra säsongen en del på ett par Katana 183, och har sen tidigare ett par Mantra 184. Jag var löjligt nöjd med mina Katana, hade inte några problem med hållbarhet eller liknande. Jag skriver "var" eftersom jag sålde dem inför den här säsongen för att köpa ett par likadana fast 190. 183:orna kändes helt perfekta för skogsåkning men aningens korta när det bjöds på mer öppna ytor (tänk baksidan på Mont Fort). Detta är dock i jämförelse med ett par 4frnt EHP 193:or som jag körde en hel del på förra året och blev rätt bortskämd av när det blev tillfälle till stora svängar. Katana 183 tycker jag går ungefär lika bra som Mantra 184 i pisten. Inte riktigt lika kvicka kant till kant men grymt bra isgrepp och stabila. Om du inte bryr dig alls om att leka med G-krafter i pisten kan även 4frnt EHP 186 vara ett alternativ. Tack vare den något annorlunda skärningen blir de ruggigt smidiga i skogen, men pintail-designen gör att skärande svängar i pisten inte blir lika naturligt som ett par skidor med mer traditionell skärning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på Gotama?
Tillbaka
Topp