Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Längd på HEAD MONSTER iM70?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 39872" data-attributes="member: 13863"><p>Hej! </p><p></p><p>Personligen har jag aldrig förstått för vem iM70 är gjord. En onödig modell? Monsterserien marknadsförs av Head som "freeride" skidor, dvs. för åkning över hela berget med en betoning på utanförpist. I detta sammanhang torde anno 2003 en skida med ett midjemått på endast 70mm vara lätt malplacerad. Nej det självklara valet är att gå på iM 75 eller varför inte iM 85.</p><p></p><p>Som lycklig ägare till ett par iM 85 (186cm) kan jag garantera att dessa skidor inte begränsar din framfart i pisten. Tvärtom, på kant går de som ett par ytterst välbalanserade och stabila storslalomlagg. Har naturligtsvis sina begränsningar när det gäller kortsväng i pist, men är det detta du prioriterar är knappast ett par iM 70 speciellt intressanta heller (hur?)!</p><p></p><p>Och så var det det här med längd. För piståkning kan du med fördel välja kort, men prioriterar du utanförpistenegenskaper såsom god bärighet och stabilitet under skiftande förhållande är det självklart att välja det längre alternativet.</p><p></p><p>Så vad är du ute efter? En pist- eller freerideskida? Jag tror det rätta för dig är iM 75 (om du inte törs gå hela vägen...) med en längd omkring 185 cm. Gå för allt i världen inte under 180 cm...</p><p></p><p>That´s all kids! / MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 39872, member: 13863"] Hej! Personligen har jag aldrig förstått för vem iM70 är gjord. En onödig modell? Monsterserien marknadsförs av Head som "freeride" skidor, dvs. för åkning över hela berget med en betoning på utanförpist. I detta sammanhang torde anno 2003 en skida med ett midjemått på endast 70mm vara lätt malplacerad. Nej det självklara valet är att gå på iM 75 eller varför inte iM 85. Som lycklig ägare till ett par iM 85 (186cm) kan jag garantera att dessa skidor inte begränsar din framfart i pisten. Tvärtom, på kant går de som ett par ytterst välbalanserade och stabila storslalomlagg. Har naturligtsvis sina begränsningar när det gäller kortsväng i pist, men är det detta du prioriterar är knappast ett par iM 70 speciellt intressanta heller (hur?)! Och så var det det här med längd. För piståkning kan du med fördel välja kort, men prioriterar du utanförpistenegenskaper såsom god bärighet och stabilitet under skiftande förhållande är det självklart att välja det längre alternativet. Så vad är du ute efter? En pist- eller freerideskida? Jag tror det rätta för dig är iM 75 (om du inte törs gå hela vägen...) med en längd omkring 185 cm. Gå för allt i världen inte under 180 cm... That´s all kids! / MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Längd på HEAD MONSTER iM70?
Tillbaka
Topp