Längd på MoJo...!?

niklaskull

Ny medlem
Längd på MoJo...!?
Hej.. Jag ska skaffa ett par HEAD MoJo och är nu lite osäker på vilken längd jag ska ha? Jag är ca 178cm lång och väger ca 65 kilo.. Jag ska väl ha 176cm långa, eller 187cm kanske? Vad tycker ni..? Jag vill ju kunna åka bra med dom i pisten oxå? Svar uppskattas..

Tack på förhand//Niklas

Längd på MoJo...!?
187 så klart. Annars kommer du inte att kunna åka på dem.
Ett alternativ är ju förstås att skaffa sig ett par RIKTIGA skidor...

Längd på MoJo...!?
visitor ? vad menar du.. dom e bra ju riktiga dom e ju inte direkt FEJKADE

Längd på MoJo...!?
Den kortare blir roligare i parken.
Den längre har bättre offpistegenskaper.
Vilken som är bäst i pist beror nog på din åkstil...

Välj själv!

Längd på MoJo...!?
ja skulle säga den korta modellen! men har du provat skidorna? man måste inte ha mojo bara för att man åkt på mad trix. har kört på mina madtrix ett år nu och ska gå över till en bredare skida. provade framförallt mojon och rossignol BC och BCn var en mycket roligare skida i både pist/offpist enligt mig! snaekn

Längd på MoJo...!?
Gå in på HEAD´s sida där finns det ett test man kan göra för att se villken skida/längd man ska ha!

Längd på MoJo...!?
Mojo finns i längderna 166, 176 och 186, jag själv är 188 och jag kör på 186:an, det var aldrig nåt att tänka över, men det är det väl för dig...jag tycker du ska ha 176, det passar nog bättre om du ska jibba också, för isåfall är nog 186 för långt...du har aldrig funderat på 166:an, om du jibbar mycket passar nog den bättre eftersom du väger så pass lite, eller så får du bygga på dig 10 kilo muskler :P

men som BigAir sa, gå in på deras sida och gör testet...

//Blom

Tillbaka
Topp