Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på puderlagg
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Utter" data-source="post: 1003817" data-attributes="member: 1008"><p>Av de där fyra så är det nog Pettitor och Opus som kvalar in i det lekfulla segmentet. Har dock inte kört SS7 och R115 men formen och folks uttalande får mig att placera dom i ett mer direktionellt "charge"segment.</p><p></p><p>Längden hänger en hel del på vad det är för skida (rockerprofil, hårdhet etc) och ännu mer, vad du själv föredrar.</p><p></p><p>Reine Barkered är rätt lik dig i längd/tyngd och åker i princip aldrig på något under 190cm, medans Per Nyberg som också är lång men inte jättetung ofta åker på skidor i 185-190-spannet (rätta mig om jag har fel PNyberg).</p><p></p><p>Men med det sagt så är just ~185-190cm en helt ok måttstock för oss normallånga och normaltunga (även om du är bra mycket lättare än mig) om man vill ha något lekfullt som inte har för mycket dyktendenser och inte viker ner sig när det går lite fortare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Utter, post: 1003817, member: 1008"] Av de där fyra så är det nog Pettitor och Opus som kvalar in i det lekfulla segmentet. Har dock inte kört SS7 och R115 men formen och folks uttalande får mig att placera dom i ett mer direktionellt "charge"segment. Längden hänger en hel del på vad det är för skida (rockerprofil, hårdhet etc) och ännu mer, vad du själv föredrar. Reine Barkered är rätt lik dig i längd/tyngd och åker i princip aldrig på något under 190cm, medans Per Nyberg som också är lång men inte jättetung ofta åker på skidor i 185-190-spannet (rätta mig om jag har fel PNyberg). Men med det sagt så är just ~185-190cm en helt ok måttstock för oss normallånga och normaltunga (även om du är bra mycket lättare än mig) om man vill ha något lekfullt som inte har för mycket dyktendenser och inte viker ner sig när det går lite fortare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på puderlagg
Tillbaka
Topp