Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på puderlagg
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1003819" data-attributes="member: 13863"><p>Jag har ett par Super 7 i 195 cm. Efersom de är rejält uppböjda i tip @ tail är längden absolut inget problem. De är däremot förhållandevis styva och väldämpade. Skulle tro att du är lite för lätt för dem, och även om de är lättkörda och lättsvängda är kanske inte "lekfulla" det första man tänker. Tål och i viss mån kräver lite fart för att "vakna".</p><p></p><p>Pettitor går ju att få till grymt bra pris. Jag har inte kört dem, men de borde vara betydligt lekfullare än Super 7. Tror de kan vara ett riktigt bra val. Du borde klara dig på ett par 179 ( med tanke på din vikt) men kan säkert köra ett par 189 om du prioriterar flyt och stabilitet.</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1003819, member: 13863"] Jag har ett par Super 7 i 195 cm. Efersom de är rejält uppböjda i tip @ tail är längden absolut inget problem. De är däremot förhållandevis styva och väldämpade. Skulle tro att du är lite för lätt för dem, och även om de är lättkörda och lättsvängda är kanske inte "lekfulla" det första man tänker. Tål och i viss mån kräver lite fart för att "vakna". Pettitor går ju att få till grymt bra pris. Jag har inte kört dem, men de borde vara betydligt lekfullare än Super 7. Tror de kan vara ett riktigt bra val. Du borde klara dig på ett par 179 ( med tanke på din vikt) men kan säkert köra ett par 189 om du prioriterar flyt och stabilitet. /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på puderlagg
Tillbaka
Topp