Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på puderlagg
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dannedieharder" data-source="post: 1003959" data-attributes="member: 14886"><p>När vi ändå diskuterar alternativ slänger jag in in Rossoignol Squad 7 i leken.</p><p>Direktionell form som flyter som en kork i puder. Bra grepp på hårt underlag och svängig känsla som ändå tål bra med fart.</p><p>Inte alls lika chargig som produkttexten vill påskina utan jag upplever den väldigt lekfull och spänstig. </p><p>Inte lika dämpad känsla som Super 7 då den saknar metalllager utan istället hopp och lekvänlig utan att vara en jibbnudel.</p><p></p><p>Kort och gott, en skida att ta med till dansen oavsett partyhumör.</p><p></p><p>Edit, 180 cm 70 kg, gillar skidor som inte viker ner sig och tål tunga landningar. Åker gärna fort med mjuk åkstil, lätt på foten.</p><p></p><p>Skidlängd på Squaden 190 cm men är bara obetydligt längre än mina 186 cm Renegade.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dannedieharder, post: 1003959, member: 14886"] När vi ändå diskuterar alternativ slänger jag in in Rossoignol Squad 7 i leken. Direktionell form som flyter som en kork i puder. Bra grepp på hårt underlag och svängig känsla som ändå tål bra med fart. Inte alls lika chargig som produkttexten vill påskina utan jag upplever den väldigt lekfull och spänstig. Inte lika dämpad känsla som Super 7 då den saknar metalllager utan istället hopp och lekvänlig utan att vara en jibbnudel. Kort och gott, en skida att ta med till dansen oavsett partyhumör. Edit, 180 cm 70 kg, gillar skidor som inte viker ner sig och tål tunga landningar. Åker gärna fort med mjuk åkstil, lätt på foten. Skidlängd på Squaden 190 cm men är bara obetydligt längre än mina 186 cm Renegade. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på puderlagg
Tillbaka
Topp