Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på puderskidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 948485" data-attributes="member: 80520"><p>Hej Johan.</p><p></p><p>Du gör ett klassiskt misstag bland nybörjare på Internet, nämligen att du fokuserar på helt fel saker. Det är ett flertal personer i tråden som har (förgäves?) försökt hjälpa dig med olika svar som vare sig varit spydiga, otrevliga eller dåligt skrivna, varför inte fokusera på de svaren istället? Gång på gång ser jag i denna tråd att du fått ett antal svar verkar som att, oavsett om det är ett bra svar och 3 dåliga eller vice versa har du valt att citera och älta vidare på de svaren som är riktigt onödiga/dåliga/otrevliga. Varför? Du har fått ett (vid det här laget) mycket stort antal riktigt bra svar på din fråga, som alla egentligen säger samma sak (det går inte att säga något om det, eftersom det finns för lite information i denna tråd).</p><p></p><p>En annan sak som stör mig lite med dina svar är att du faller på eget grepp, det vill säga att du påpekar för de som skriver mindre bra svar att det är onödigt att "sitta bakom sina datorer och vara spydiga" för att själv i nästa inlägg slänga ur sig "Jag vet [...] att ni har helt obetydliga och meningslösa liv". Inte är det det mest konstruktiva man själv kan slänga ur sig i det läget. Och jag menar, om du inte ens klarar av 2 inlägg av en mer tveksam karaktär utan att bli spydig, varför skulle "gamlingarna" förväntas klara av den typ femtiotredje tråden som behandlar samma ämne, med samma typ av förstapost (det vill säga ingen, eller bristfällig info med en fråga som är för vag och/eller bred för att svara på utan att få med ungefär allt som möjligen kan kallas skidåkning) utan att falla för dito beteende?</p><p></p><p>Som slutsats: Fokusera på de bra svaren, IGNORERA de du uppfattar som spydiga. Lev som du lär. Ta inte dig själv på för stort allvar.</p><p></p><p>Bästa hälsningar</p><p>Vattendroppe/Kolkritan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 948485, member: 80520"] Hej Johan. Du gör ett klassiskt misstag bland nybörjare på Internet, nämligen att du fokuserar på helt fel saker. Det är ett flertal personer i tråden som har (förgäves?) försökt hjälpa dig med olika svar som vare sig varit spydiga, otrevliga eller dåligt skrivna, varför inte fokusera på de svaren istället? Gång på gång ser jag i denna tråd att du fått ett antal svar verkar som att, oavsett om det är ett bra svar och 3 dåliga eller vice versa har du valt att citera och älta vidare på de svaren som är riktigt onödiga/dåliga/otrevliga. Varför? Du har fått ett (vid det här laget) mycket stort antal riktigt bra svar på din fråga, som alla egentligen säger samma sak (det går inte att säga något om det, eftersom det finns för lite information i denna tråd). En annan sak som stör mig lite med dina svar är att du faller på eget grepp, det vill säga att du påpekar för de som skriver mindre bra svar att det är onödigt att "sitta bakom sina datorer och vara spydiga" för att själv i nästa inlägg slänga ur sig "Jag vet [...] att ni har helt obetydliga och meningslösa liv". Inte är det det mest konstruktiva man själv kan slänga ur sig i det läget. Och jag menar, om du inte ens klarar av 2 inlägg av en mer tveksam karaktär utan att bli spydig, varför skulle "gamlingarna" förväntas klara av den typ femtiotredje tråden som behandlar samma ämne, med samma typ av förstapost (det vill säga ingen, eller bristfällig info med en fråga som är för vag och/eller bred för att svara på utan att få med ungefär allt som möjligen kan kallas skidåkning) utan att falla för dito beteende? Som slutsats: Fokusera på de bra svaren, IGNORERA de du uppfattar som spydiga. Lev som du lär. Ta inte dig själv på för stort allvar. Bästa hälsningar Vattendroppe/Kolkritan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på puderskidor!
Tillbaka
Topp