Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på puderskidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AdamClaeson" data-source="post: 948682" data-attributes="member: 118349"><p>Nu är det ju som så här Herr Bergsget (som vet lite mer än alla andra). Visserligen är jag övertygad om att du har hyfsad koll, men det är en annan fråga.</p><p></p><p>Vad vår käre Johan söker är ungefärlig längd på en ren off-pist skida. Han hintar också om att han är medveten om att olika längd gäller för olika typer av skidor. Något som både du och jag vet. Men jag känner på mig att Johan är killen som kommer kolla upp lite olika modeller innan köp. Om inte har han nu förstått att skidor med olika egenskaper önskar olika längder. Men som i en annan tråd här på FB (som stämmer någorlunda) är man en duktig åkare, så lär man sig sin skida. Om ni förstår vad jag menar. </p><p></p><p>Kära Herr Bergsget, om man skall generalisera, menar du då att ca +10 cm inte är en ok längd på ett par puderlagg?</p><p></p><p>Sedan tycker jag verkligen INTE man skall gå och köpa skidor på svenssons sportbutik. Uppsök en riktig skidhandlare!</p><p></p><p>Allt handlar heller inte om att läsa på om olika tech-spec som ett jävla glosförhör. Hur många skidor har du prövat på berget? Eller hur många forum och sidor har du plöjt igenom? Jag vet inte riktigt vem du är, kanske är du en gammal skidguru, men då borde du vara lite mer ödmjuk.</p><p></p><p>Det är inte alla som har koll på hur man skall söka och leta här på FR för att göra er FR-nördar nöjda (vill inte namedroppa, för då blir listan för lång och det kanske blir en hatstorm mot mig). Vi kan snacka om t ex marknadsföring (något som jag kan) eller ny teknik i förnyelsebar teknik som min far forskar i så skall vi se hur många dumma frågor du ställer. Get my point?!</p><p></p><p>Skulle vår käre Johan istället fråga vilken skida han skall köpa. Ja, då kanske vissa svar är mer befogade...</p><p></p><p>Min erfarenhet bygger inte på techspec jag läst på webben utan de dagar jag har varit på berget (under 30 år)...</p><p>Plus en hel del clinics hos olika skidleverantörer...</p><p></p><p>Detta är ett forum för att hjälpa skidåkare, inte tracka ner på dem som inte har full koll på den. Lite mindre aggro lite mer kärlek. Det vore fint det.</p><p></p><p></p><p>Bara en fråga till Herr Bergsget. Hur många skiddagar har du per säsong?</p><p></p><p></p><p>Kärlek och respekt!</p><p></p><p>/Adam</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AdamClaeson, post: 948682, member: 118349"] Nu är det ju som så här Herr Bergsget (som vet lite mer än alla andra). Visserligen är jag övertygad om att du har hyfsad koll, men det är en annan fråga. Vad vår käre Johan söker är ungefärlig längd på en ren off-pist skida. Han hintar också om att han är medveten om att olika längd gäller för olika typer av skidor. Något som både du och jag vet. Men jag känner på mig att Johan är killen som kommer kolla upp lite olika modeller innan köp. Om inte har han nu förstått att skidor med olika egenskaper önskar olika längder. Men som i en annan tråd här på FB (som stämmer någorlunda) är man en duktig åkare, så lär man sig sin skida. Om ni förstår vad jag menar. Kära Herr Bergsget, om man skall generalisera, menar du då att ca +10 cm inte är en ok längd på ett par puderlagg? Sedan tycker jag verkligen INTE man skall gå och köpa skidor på svenssons sportbutik. Uppsök en riktig skidhandlare! Allt handlar heller inte om att läsa på om olika tech-spec som ett jävla glosförhör. Hur många skidor har du prövat på berget? Eller hur många forum och sidor har du plöjt igenom? Jag vet inte riktigt vem du är, kanske är du en gammal skidguru, men då borde du vara lite mer ödmjuk. Det är inte alla som har koll på hur man skall söka och leta här på FR för att göra er FR-nördar nöjda (vill inte namedroppa, för då blir listan för lång och det kanske blir en hatstorm mot mig). Vi kan snacka om t ex marknadsföring (något som jag kan) eller ny teknik i förnyelsebar teknik som min far forskar i så skall vi se hur många dumma frågor du ställer. Get my point?! Skulle vår käre Johan istället fråga vilken skida han skall köpa. Ja, då kanske vissa svar är mer befogade... Min erfarenhet bygger inte på techspec jag läst på webben utan de dagar jag har varit på berget (under 30 år)... Plus en hel del clinics hos olika skidleverantörer... Detta är ett forum för att hjälpa skidåkare, inte tracka ner på dem som inte har full koll på den. Lite mindre aggro lite mer kärlek. Det vore fint det. Bara en fråga till Herr Bergsget. Hur många skiddagar har du per säsong? Kärlek och respekt! /Adam [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på puderskidor!
Tillbaka
Topp