Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på Salomon Lord
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="resandeman" data-source="post: 531407" data-attributes="member: 79479"><p>Fick köra nästan meterdjup nyfallen snö med mina Lord för tre veckor sedan i dolomiterna. Snön var i och för sig rätt tung/blöt de första dagarna vilket förmodligen hade krävt ett par riktiga fetingar. Men efter två dagar frös det på, vilket jag hade trott skulle göra snön hård, men den blev perfekt. Med lite bakåtvikt var Lord underbara. Lekfulla och lätthanterliga även vid tätare skogsåkning. I pisten är de väl inga racers direkt, men fungerar. De är riktigt roliga när det inte är för brant och storslalomsvängarna kommer till sin rätt. Men brant och isigt blir jobbigt. Särskilt om det är trångt i pisten och du måste köra kortsvängar. Men för att klara de flesta förhållanden (som faktiskt kan variera en hel del under en dag i alperna) funkar de bra. Finns säkert bättre alternativ, Scotts Crusader är nog ännu mer all mountain men Lordens pris är svårslaget. Särskilt om man beställer från Sport Conrad t.ex. Har bara sett Bandit ett par gånger och de känns väl mer åt pisthållet? Själv vill jag mest använda pisterna för att ta mig till lössnön även om man ibland p.g.a. snöbrist får härja runt där också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="resandeman, post: 531407, member: 79479"] Fick köra nästan meterdjup nyfallen snö med mina Lord för tre veckor sedan i dolomiterna. Snön var i och för sig rätt tung/blöt de första dagarna vilket förmodligen hade krävt ett par riktiga fetingar. Men efter två dagar frös det på, vilket jag hade trott skulle göra snön hård, men den blev perfekt. Med lite bakåtvikt var Lord underbara. Lekfulla och lätthanterliga även vid tätare skogsåkning. I pisten är de väl inga racers direkt, men fungerar. De är riktigt roliga när det inte är för brant och storslalomsvängarna kommer till sin rätt. Men brant och isigt blir jobbigt. Särskilt om det är trångt i pisten och du måste köra kortsvängar. Men för att klara de flesta förhållanden (som faktiskt kan variera en hel del under en dag i alperna) funkar de bra. Finns säkert bättre alternativ, Scotts Crusader är nog ännu mer all mountain men Lordens pris är svårslaget. Särskilt om man beställer från Sport Conrad t.ex. Har bara sett Bandit ett par gånger och de känns väl mer åt pisthållet? Själv vill jag mest använda pisterna för att ta mig till lössnön även om man ibland p.g.a. snöbrist får härja runt där också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på Salomon Lord
Tillbaka
Topp