Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Längd på Scream
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 3550" data-attributes="member: 10565"><p>Hej,</p><p></p><p>Disskusionen är intressant, till det priset vill man ju inte välja fel. Har kört *series* vid två tillfällen, Alagna och Funäsdalen, båda ggr 187:or. I Alagna var det givetvis helt kanon, jag väger ca 85 kilo och tycker änndå att det bär så det räcker. I Funäsdalens hårda pister, (v52-v1), så var det lite annorlunda.</p><p></p><p>Jag har nu funderat lite och tror att min slutsats blir att det inte går att skaffa sig en ultimat skida. Vad gör man då? Ja varför inte skaffa sig ett alternativt par. Min poäng (äntligen) är att jag vet att det finns bra och _billiga_ alternativ, främst för hård pist, långt in i vrån hos din sporthandlare. Själv köpte jag ett par K2 MSL + 997 carbon för </p><p>2 500 pix förra året. Gammal skida! javisst, men fortfarande mer än ok för feta svängar i hårda pister.</p><p></p><p>Alltså, moderna freerider-skidor har svårt att funka jämt och du kan fynda på lite äldre modeller som faktiskt skåpar ut Scream/Vertigo/Kneissl/Stöckli/etc i hög fart.</p><p></p><p>Eller? </p><p></p><p>/A</p><p></p><p> </p><p></p><p></p><p></p><p>Det blir ett problem om man åker en del i Scerige där föret kan vara minst sagt skiftande.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 3550, member: 10565"] Hej, Disskusionen är intressant, till det priset vill man ju inte välja fel. Har kört *series* vid två tillfällen, Alagna och Funäsdalen, båda ggr 187:or. I Alagna var det givetvis helt kanon, jag väger ca 85 kilo och tycker änndå att det bär så det räcker. I Funäsdalens hårda pister, (v52-v1), så var det lite annorlunda. Jag har nu funderat lite och tror att min slutsats blir att det inte går att skaffa sig en ultimat skida. Vad gör man då? Ja varför inte skaffa sig ett alternativt par. Min poäng (äntligen) är att jag vet att det finns bra och _billiga_ alternativ, främst för hård pist, långt in i vrån hos din sporthandlare. Själv köpte jag ett par K2 MSL + 997 carbon för 2 500 pix förra året. Gammal skida! javisst, men fortfarande mer än ok för feta svängar i hårda pister. Alltså, moderna freerider-skidor har svårt att funka jämt och du kan fynda på lite äldre modeller som faktiskt skåpar ut Scream/Vertigo/Kneissl/Stöckli/etc i hög fart. Eller? /A Det blir ett problem om man åker en del i Scerige där föret kan vara minst sagt skiftande. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Längd på Scream
Tillbaka
Topp