Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Längd på Scream
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 3555" data-attributes="member: 10565"><p>Nu sitter det ju lite andra delar inuti skidan är bara kärnan. X-Scream är ju till exempel en ren cap skida, även om den har en i limmad (trä?) kärna och ett metall-lager. Att det är en ren capskida betyder att själva capen är en (viktig) bärande del av skidan. Detta gäller absolut inte alla capskidor, ofta är endast capen ett tunt skydd, presis som ovansidan på en klassisk skida (se t.ex Völkls capskidor). </p><p></p><p>När det gäller X-Scream series är det i stort set ingen grafik, bara ett lager gulgenomskinlig lack på capen. Strukturen man ser är faktiskt glasfiberväven som utgör den viktigaste strukturella delen i skidan. </p><p></p><p>Att ha helt genomskinlig ovansida skulle inte vara så snyggt på de flesta skidor. Det skulle bara avslöja massa svart lim, glapp och allmänt halvtaskig byggkvalitet.</p><p></p><p>Annars håller jag i princip med. De flesta skidor ser ut som rövhål, tillika gör dagens skidkläder. Jag säger "back to basics" med hela konkarrongen. Snyggare skidor med ren design, tighta kläder med snygga mönster (ränder till exempel), gärna midjekorta jackor. Det enda jag vill behålla är den fina</p><p>störtloppskröken på stavarna. Mer om detta senare...</p><p></p><p></p><p>HWC HitMe</p><p></p><p>Mannen, Myten, Materialförvaltaren</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 3555, member: 10565"] Nu sitter det ju lite andra delar inuti skidan är bara kärnan. X-Scream är ju till exempel en ren cap skida, även om den har en i limmad (trä?) kärna och ett metall-lager. Att det är en ren capskida betyder att själva capen är en (viktig) bärande del av skidan. Detta gäller absolut inte alla capskidor, ofta är endast capen ett tunt skydd, presis som ovansidan på en klassisk skida (se t.ex Völkls capskidor). När det gäller X-Scream series är det i stort set ingen grafik, bara ett lager gulgenomskinlig lack på capen. Strukturen man ser är faktiskt glasfiberväven som utgör den viktigaste strukturella delen i skidan. Att ha helt genomskinlig ovansida skulle inte vara så snyggt på de flesta skidor. Det skulle bara avslöja massa svart lim, glapp och allmänt halvtaskig byggkvalitet. Annars håller jag i princip med. De flesta skidor ser ut som rövhål, tillika gör dagens skidkläder. Jag säger "back to basics" med hela konkarrongen. Snyggare skidor med ren design, tighta kläder med snygga mönster (ränder till exempel), gärna midjekorta jackor. Det enda jag vill behålla är den fina störtloppskröken på stavarna. Mer om detta senare... HWC HitMe Mannen, Myten, Materialförvaltaren [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Längd på Scream
Tillbaka
Topp