Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Längd på Skate Banana?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 608016" data-attributes="member: 29149"><p>Du har inte skrivit något mer om vad du ska göra på brädan och då är det i princip omöjligt att rekommendera längd. En 151 funkar i säkert i en liten park på ett litet berg men är antagligen alltför kort som allround. Jag har kört en del på en 156-banan och den är alldeles för liten o klen om man vill prestera lite friåkning att tala om (jag är 183/70 och tror inte att 159 skulle räcka för mig). Som allround-bräda skulle jag inte rekommendera 151 men om du bara är i parken så kan det kanske duga. 156-bananen känns förövrigt rätt liten och svängig. Jag är förvisso mest van vid stor-bergs-brädor (165-170cm) men även en 159 standard-allround-bräda känns stabilare om man pressar än 156-bananen. Greppet var dock bra som väntat.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 608016, member: 29149"] Du har inte skrivit något mer om vad du ska göra på brädan och då är det i princip omöjligt att rekommendera längd. En 151 funkar i säkert i en liten park på ett litet berg men är antagligen alltför kort som allround. Jag har kört en del på en 156-banan och den är alldeles för liten o klen om man vill prestera lite friåkning att tala om (jag är 183/70 och tror inte att 159 skulle räcka för mig). Som allround-bräda skulle jag inte rekommendera 151 men om du bara är i parken så kan det kanske duga. 156-bananen känns förövrigt rätt liten och svängig. Jag är förvisso mest van vid stor-bergs-brädor (165-170cm) men även en 159 standard-allround-bräda känns stabilare om man pressar än 156-bananen. Greppet var dock bra som väntat. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Längd på Skate Banana?
Tillbaka
Topp