Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på skidor vid pist/offpist?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Snowgod" data-source="post: 503059" data-attributes="member: 12630"><p>Tycker NP Sweden har både fel och rätt i sina antaganden. Allt beror ju på det tilltänkta användningsområdet och skidans/brädans övriga egenskaper. Tycker mina 194cm Dynastar som är breda men ganska rak, traditionell skärning, funkar bra i pisten, de är inget för kortsväng direkt men kantgreppet går inte att klaga på då de går som på räls. Däremot är de ju lite stora i tät snårskog men det drabbar mig väldigt sällan. De funkar mycket bra när det är stökig snö och man kör hårt och fort. Skulle kanske prioritera annorlunda om jag oftast åkte nåt annat ställe än Cham.</p><p></p><p>Man kan dessutom ha mycket längre bräda än till näsan. Testade en 185cm puderbräda med splittail och gigantisk nos en gång. Bara ett snabbt åk i rejält spårat puder men det var helt fantastiskt! Allt flöt så bra och gick såå lätt, inte ens när det var stökigt och trångt kändes det jobbigt och jag är 170cm/75-80kg. I pisten var den tyvärr tråkig sa han som ägde den.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Snowgod, post: 503059, member: 12630"] Tycker NP Sweden har både fel och rätt i sina antaganden. Allt beror ju på det tilltänkta användningsområdet och skidans/brädans övriga egenskaper. Tycker mina 194cm Dynastar som är breda men ganska rak, traditionell skärning, funkar bra i pisten, de är inget för kortsväng direkt men kantgreppet går inte att klaga på då de går som på räls. Däremot är de ju lite stora i tät snårskog men det drabbar mig väldigt sällan. De funkar mycket bra när det är stökig snö och man kör hårt och fort. Skulle kanske prioritera annorlunda om jag oftast åkte nåt annat ställe än Cham. Man kan dessutom ha mycket längre bräda än till näsan. Testade en 185cm puderbräda med splittail och gigantisk nos en gång. Bara ett snabbt åk i rejält spårat puder men det var helt fantastiskt! Allt flöt så bra och gick såå lätt, inte ens när det var stökigt och trångt kändes det jobbigt och jag är 170cm/75-80kg. I pisten var den tyvärr tråkig sa han som ägde den. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på skidor vid pist/offpist?
Tillbaka
Topp