Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SNDVLL" data-source="post: 205038" data-attributes="member: 48051"><p>Jag har också lite problem med att välja rätt längd på skidorna. När jag fyller i all fakta i Skidlängdsguiden så säger den 180 cm, och då kryssar jag i mest offpist. Men jag tycker det skulle kännas helt sjukt att ha ett par skidor som är 20 cm längre än mig själv. Och eftersom det i all fall blir en familjeresa till vemdalen i mellandagarna där det lär blir mest pist, och lite hopp om dom har fått upp några, då.</p><p>Men planen att också att dra till alperna 2 -3 veckor för puder. Och jag har tänkt mig att behålla skidorna ett par säsonger..</p><p>Har bestämt mig för ett par Scratch BC WRS men har inte bestämt mig om jag ska ha 171 eller 178 cm, med tanke på av Skidlängdsguiden säger.</p><p>Jag väger 60 kilo muskler och är 160 cm.. What to do?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SNDVLL, post: 205038, member: 48051"] Jag har också lite problem med att välja rätt längd på skidorna. När jag fyller i all fakta i Skidlängdsguiden så säger den 180 cm, och då kryssar jag i mest offpist. Men jag tycker det skulle kännas helt sjukt att ha ett par skidor som är 20 cm längre än mig själv. Och eftersom det i all fall blir en familjeresa till vemdalen i mellandagarna där det lär blir mest pist, och lite hopp om dom har fått upp några, då. Men planen att också att dra till alperna 2 -3 veckor för puder. Och jag har tänkt mig att behålla skidorna ett par säsonger.. Har bestämt mig för ett par Scratch BC WRS men har inte bestämt mig om jag ska ha 171 eller 178 cm, med tanke på av Skidlängdsguiden säger. Jag väger 60 kilo muskler och är 160 cm.. What to do? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på skidor
Tillbaka
Topp