Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
längd på skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Britts" data-source="post: 993908" data-attributes="member: 138913"><p>Jag funderar också på längd på skidor, jag kollade guiden som nämndes här innan och enligt den ska jag ha 165-170cm långa. Själv är jag 159 cm lång och väger 53 kilo. Är det klurigt att ha en skida som är längre än en själv?</p><p>Jag funderar också på om någon vet om det gör någon skillnad om det är en tjejskida? Jag tänkte med vikten i förhållande till längden. Jag har kollat på Fischer Koa My style och funderar både på längd och bredd 84 eller 88 mm breda och 159/160 eller 167/168 cm långa. Hur ska jag tänka i det valet?</p><p></p><p>Jag har åkt mycket, mest i pist men gillar att åka off-pist och i skogen och vill göra det mer, ha dock bara haft pistskidor tidigare som inte varit så roliga utanför pisten alltid. Inget parkåkande.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Britts, post: 993908, member: 138913"] Jag funderar också på längd på skidor, jag kollade guiden som nämndes här innan och enligt den ska jag ha 165-170cm långa. Själv är jag 159 cm lång och väger 53 kilo. Är det klurigt att ha en skida som är längre än en själv? Jag funderar också på om någon vet om det gör någon skillnad om det är en tjejskida? Jag tänkte med vikten i förhållande till längden. Jag har kollat på Fischer Koa My style och funderar både på längd och bredd 84 eller 88 mm breda och 159/160 eller 167/168 cm långa. Hur ska jag tänka i det valet? Jag har åkt mycket, mest i pist men gillar att åka off-pist och i skogen och vill göra det mer, ha dock bara haft pistskidor tidigare som inte varit så roliga utanför pisten alltid. Inget parkåkande. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
längd på skidor?
Tillbaka
Topp