Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Längd på skidorna...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HAWK" data-source="post: 12610" data-attributes="member: 15405"><p>I mitt tycke går 177 fetbort. Själv har jag inte riktigt fattat varför man ska ha så in i bänken korta skidor. Själv är jag 177cm och åkte för inte allt för länge sedan på 203. Nu har jag iofs lite fetare 195. Jag har kört flera olika korta lagg och anser att med en utpräglad carvingskida kan man gå ner rejält i längd. Däremot om du vill ha en fartstabil friåkningsskida eller för den delen pistskida tycker jag du ska akta dig för allt för korta plankor. </p><p>Nåväl, tycke och smak är ju olika. Generellt har ju skidor blivit kortare med mer skärning. Däremot ser jag en tendens att det säljs alldeles för korta skidor. Dagens skidor är så bra att det blir ännu roligare (och bättre) att ha lite längd, och med det menas med dagens mått dvs omkring 188-198. Det är annars något som verkar gå alla sportsäljare helt förbi bara för att ”man kan ha korta skidor” och ”det räcker”. Jag vet att i butikerna nu för tiden plockar någon stackars fjortis fram ett par enochenhalvmeters skidor till en och säger allvarligt ”du, det här är din längd”. Då får man lust att beställa ett par Völkl Abfhart på 230cm!</p><p></p><p>Välj således 191cm.</p><p></p><p>/Hawk</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HAWK, post: 12610, member: 15405"] I mitt tycke går 177 fetbort. Själv har jag inte riktigt fattat varför man ska ha så in i bänken korta skidor. Själv är jag 177cm och åkte för inte allt för länge sedan på 203. Nu har jag iofs lite fetare 195. Jag har kört flera olika korta lagg och anser att med en utpräglad carvingskida kan man gå ner rejält i längd. Däremot om du vill ha en fartstabil friåkningsskida eller för den delen pistskida tycker jag du ska akta dig för allt för korta plankor. Nåväl, tycke och smak är ju olika. Generellt har ju skidor blivit kortare med mer skärning. Däremot ser jag en tendens att det säljs alldeles för korta skidor. Dagens skidor är så bra att det blir ännu roligare (och bättre) att ha lite längd, och med det menas med dagens mått dvs omkring 188-198. Det är annars något som verkar gå alla sportsäljare helt förbi bara för att ”man kan ha korta skidor” och ”det räcker”. Jag vet att i butikerna nu för tiden plockar någon stackars fjortis fram ett par enochenhalvmeters skidor till en och säger allvarligt ”du, det här är din längd”. Då får man lust att beställa ett par Völkl Abfhart på 230cm! Välj således 191cm. /Hawk [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Längd på skidorna...
Tillbaka
Topp