Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på skidorna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 477209" data-attributes="member: 33485"><p>Förstår ditt tänk och en kortare skida blir lite kvickare i svängarna men en kortare skida blir aldrig lika stabil som en längre, oavsett hur klockrena skär du ligger på och när det börjas sladda i utpisten, ja... Och hur ofta klarar man av att hålla en klockren position hela tiden när man öser på i skitsnö, uppkört och av andra anledningar lurigt underlag och terräng? </p><p></p><p>Det viktigaste i hur svängvillig skida man vill ha är ju konstruktionen och som du säger köper man inte en GS skida i modell kort för att tvinga SL svängar...</p><p></p><p>Räknar med att din pistskida är en SL? SL i modell lång blir ju rent livsfarlig för knäna om inte annat..</p><p></p><p>Min kortaste skida är 181 (park), nästa är en GS från ross som mäter in på 185, de övriga två ligger på 190/191. Skulle dock inte haft något emot en svängvillig SL i 160-170.. Själv är jag 170/75</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 477209, member: 33485"] Förstår ditt tänk och en kortare skida blir lite kvickare i svängarna men en kortare skida blir aldrig lika stabil som en längre, oavsett hur klockrena skär du ligger på och när det börjas sladda i utpisten, ja... Och hur ofta klarar man av att hålla en klockren position hela tiden när man öser på i skitsnö, uppkört och av andra anledningar lurigt underlag och terräng? Det viktigaste i hur svängvillig skida man vill ha är ju konstruktionen och som du säger köper man inte en GS skida i modell kort för att tvinga SL svängar... Räknar med att din pistskida är en SL? SL i modell lång blir ju rent livsfarlig för knäna om inte annat.. Min kortaste skida är 181 (park), nästa är en GS från ross som mäter in på 185, de övriga två ligger på 190/191. Skulle dock inte haft något emot en svängvillig SL i 160-170.. Själv är jag 170/75 [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på skidorna?
Tillbaka
Topp