Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på Soul 7 för allmountain/offpist/touring?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gubbfan" data-source="post: 1098186" data-attributes="member: 13851"><p>Soul 7.</p><p>Det finns bättre skidor för touring offpist. Ok den är bra i lättåkt bra djup snö, men i skräpsnö och brant terräng med hårt underlag är den inget att ha. Och rent generellt är en skida med alltför mycket rocker klart olämplig som touringskida. För att få hyfsat grepp på hårt underlag måste man gå upp i längd vilket är mindre bra vid touring. Att göra kickturn i brant terräng med en lång bakända är en styggelse.</p><p>Välj en skida med ingen eller moderat bakrocker för att få maximal kant. Då behöver du inte gå upp i längd.</p><p>Till saken hör att jag som normalt åker ca 180 måste gå upp till 188 för att Soul 7 skall fungera någotsånär som allround. </p><p>Mina får stå kvar i boden i alla fall i Svenskföre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gubbfan, post: 1098186, member: 13851"] Soul 7. Det finns bättre skidor för touring offpist. Ok den är bra i lättåkt bra djup snö, men i skräpsnö och brant terräng med hårt underlag är den inget att ha. Och rent generellt är en skida med alltför mycket rocker klart olämplig som touringskida. För att få hyfsat grepp på hårt underlag måste man gå upp i längd vilket är mindre bra vid touring. Att göra kickturn i brant terräng med en lång bakända är en styggelse. Välj en skida med ingen eller moderat bakrocker för att få maximal kant. Då behöver du inte gå upp i längd. Till saken hör att jag som normalt åker ca 180 måste gå upp till 188 för att Soul 7 skall fungera någotsånär som allround. Mina får stå kvar i boden i alla fall i Svenskföre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på Soul 7 för allmountain/offpist/touring?
Tillbaka
Topp