Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på Völkl Mantra
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="petli294" data-source="post: 617621" data-attributes="member: 76980"><p>Ska göra saker lite värre för dig...</p><p></p><p>har i stort sett samma kroppsmått som du och åker i dagsläget på 191 cm mantror, De är nu 2 år gamla, den vita modellen med ett grått svärd på. </p><p></p><p>Är inte helförtjust i mantrornas åistprestande i just 191 cm.utanför pist och i på dåligt underlag är jag helt nöjd de äter det mesta till frukost, men med tankte på hur mycket pist man ändock åker är det en nackdel.</p><p></p><p>Jag provåkte den kortare modellen innan jag köpte 191orna och har nu under ett antal veckor försökt bli vän med dem.Hade inte alls samma problem med den kortare längen skall väl tilläggas. svårt att förklara en känsla men jag skall göra ett försök.</p><p></p><p>Problemet med 191 är att det känns som att skärningen längst fram är något konstigt snäv. Det innebär att det känns som att fronten på skidan har en tendens att skära in vilket resulterar att man lätt hamnar i sladd med resten av skidan när man skall ligga och bränna på framför allt i välpistade backar.</p><p></p><p>Skidorna är stora och tunga att få i sväng precis som man kan förvänta sig av ett par sådana här skidor. I de flesta situationer fungerar det bra men när man kommer upp i fart och kommer lite framåt i tyngdpunkt känns det som att skidan bli oberäknerlig och ytterskidan har en tendens att fladdra in vilket lätt ger en tendens till sladd.Har försökt flytta bindningen inom toleranserna för montaget och har testat med att variera hur jag står på skidan och tekniken i svängen uten att komma tillrätta med problemen</p><p></p><p>Min helt ovetskapliga och helt obelagda teori är att man ändrat på den första biten av skärningen på de längre skidorna för att hantera midjemått och skärning, därav att de olika löngderna skiljer sig något åt i karaktär.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="petli294, post: 617621, member: 76980"] Ska göra saker lite värre för dig... har i stort sett samma kroppsmått som du och åker i dagsläget på 191 cm mantror, De är nu 2 år gamla, den vita modellen med ett grått svärd på. Är inte helförtjust i mantrornas åistprestande i just 191 cm.utanför pist och i på dåligt underlag är jag helt nöjd de äter det mesta till frukost, men med tankte på hur mycket pist man ändock åker är det en nackdel. Jag provåkte den kortare modellen innan jag köpte 191orna och har nu under ett antal veckor försökt bli vän med dem.Hade inte alls samma problem med den kortare längen skall väl tilläggas. svårt att förklara en känsla men jag skall göra ett försök. Problemet med 191 är att det känns som att skärningen längst fram är något konstigt snäv. Det innebär att det känns som att fronten på skidan har en tendens att skära in vilket resulterar att man lätt hamnar i sladd med resten av skidan när man skall ligga och bränna på framför allt i välpistade backar. Skidorna är stora och tunga att få i sväng precis som man kan förvänta sig av ett par sådana här skidor. I de flesta situationer fungerar det bra men när man kommer upp i fart och kommer lite framåt i tyngdpunkt känns det som att skidan bli oberäknerlig och ytterskidan har en tendens att fladdra in vilket lätt ger en tendens till sladd.Har försökt flytta bindningen inom toleranserna för montaget och har testat med att variera hur jag står på skidan och tekniken i svängen uten att komma tillrätta med problemen Min helt ovetskapliga och helt obelagda teori är att man ändrat på den första biten av skärningen på de längre skidorna för att hantera midjemått och skärning, därav att de olika löngderna skiljer sig något åt i karaktär. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd på Völkl Mantra
Tillbaka
Topp