Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd+placering utav bindning på Ross scratch bc?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 353892" data-attributes="member: 46762"><p>Jag instämmer med Jarle, som vanligt. Du skall ha 185 och du skall montera på freeride/standard, inte framme på modern-linjen. </p><p></p><p>Jag har cruisat på BC i två år, både 178 /(05/06) och 185 (06/07). Jag är 174 cm lång och var 73 kg tung. 178 i modellen utan WRS var riktigt najs som pistsmiskar- och parkskida, men lite kort kanske... Nu med WRS blir skidan mycket mjukare så den extra längden behövs i pisten så du får lite mer stabilitet. Jag tycker de är lite väl frammonterade även fast de är på standard då det är tajt skog, men det funkar. Men när det är lite mer öppet så är det grymt trevligt med extra längd. Jag gick ju faktiskt upp i längd efter första paret...</p><p></p><p>Bara så att du vet så ändrar de om i bindingarna till nästa år, iaf. de som Rossignol rekommenderar. Brigade kommer antagligen att fås med en 8-15 bindning (Free 150), men ifrån S-C lär man väl kunna få lite olika kombinationer...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 353892, member: 46762"] Jag instämmer med Jarle, som vanligt. Du skall ha 185 och du skall montera på freeride/standard, inte framme på modern-linjen. Jag har cruisat på BC i två år, både 178 /(05/06) och 185 (06/07). Jag är 174 cm lång och var 73 kg tung. 178 i modellen utan WRS var riktigt najs som pistsmiskar- och parkskida, men lite kort kanske... Nu med WRS blir skidan mycket mjukare så den extra längden behövs i pisten så du får lite mer stabilitet. Jag tycker de är lite väl frammonterade även fast de är på standard då det är tajt skog, men det funkar. Men när det är lite mer öppet så är det grymt trevligt med extra längd. Jag gick ju faktiskt upp i längd efter första paret... Bara så att du vet så ändrar de om i bindingarna till nästa år, iaf. de som Rossignol rekommenderar. Brigade kommer antagligen att fås med en 8-15 bindning (Free 150), men ifrån S-C lär man väl kunna få lite olika kombinationer... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd+placering utav bindning på Ross scratch bc?
Tillbaka
Topp