Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd Salomon X-wing Fury?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hovis" data-source="post: 501791" data-attributes="member: 57153"><p>Kul att det finns någon annan som fastnat för denna skida.</p><p>Prövade massa skidor på skidprövarhelgen i Åre.</p><p>Salomon var bland de få som hade lite längre skidor med. Jag väger 90kg ock är 187cm lång. Hade till motsvarigheten till han som skrev att isgreppet var tveksamt en helt annan uppfattning. Ingen skida var ens i närheten att gå lika fint över is som det mjuka som blev av snökanonerna. Dessutom upplevde jag den kvick. Blev nästan besviken när jag åkte på mina gamla Metron 11 och upplevde de inte alls så vilda i svängarna längre. Annars så gillade jag VÖLKL AC50(177cm). Elan Magf 82mm(170cm) midja. Nordica 90mm(gula skidan)(170cm) och 84mm(170cm) De lite styvare modellen med metall i som de sa.Men dssa han jag inte testa längre typer eller så fanns det inga. Jag är ute efter en skida som fungerar bra i pist men går att åka utanför med. Sålde mina Dynastar 8800 i somras. De hade lite dåligt isgrepp och behövde lite väl mycket fart för att börja svänga ordentligt. Fungerade visserligen bra i Canada men i åre blev de lite för tråkiga tyckte jag.. Kör på Fury:n du och längden är inga som helst problem. Gick lika bra i 184cm som den lite livligare 178cm eller vad den nu va</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hovis, post: 501791, member: 57153"] Kul att det finns någon annan som fastnat för denna skida. Prövade massa skidor på skidprövarhelgen i Åre. Salomon var bland de få som hade lite längre skidor med. Jag väger 90kg ock är 187cm lång. Hade till motsvarigheten till han som skrev att isgreppet var tveksamt en helt annan uppfattning. Ingen skida var ens i närheten att gå lika fint över is som det mjuka som blev av snökanonerna. Dessutom upplevde jag den kvick. Blev nästan besviken när jag åkte på mina gamla Metron 11 och upplevde de inte alls så vilda i svängarna längre. Annars så gillade jag VÖLKL AC50(177cm). Elan Magf 82mm(170cm) midja. Nordica 90mm(gula skidan)(170cm) och 84mm(170cm) De lite styvare modellen med metall i som de sa.Men dssa han jag inte testa längre typer eller så fanns det inga. Jag är ute efter en skida som fungerar bra i pist men går att åka utanför med. Sålde mina Dynastar 8800 i somras. De hade lite dåligt isgrepp och behövde lite väl mycket fart för att börja svänga ordentligt. Fungerade visserligen bra i Canada men i åre blev de lite för tråkiga tyckte jag.. Kör på Fury:n du och längden är inga som helst problem. Gick lika bra i 184cm som den lite livligare 178cm eller vad den nu va [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd Salomon X-wing Fury?
Tillbaka
Topp