Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Längd völkl deacon 80
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1222578" data-attributes="member: 144594"><p>Rogszy <em>har </em>ju testat själv och det kändes bra, och vill ha det bekräftat och/eller ha andra synpunkter särskilt avseende längden... Så uppfattar jag det. Håller dock med Goran - Deacon80 kommer (oavsett längd) knappast vara mer lätthanterliga.</p><p></p><p>Jag tänker spontant att 172 cm borde vara rätt. Nu har du dessutom testat och de känns bra för dig, vilket (som Goran påpekar) säger mer än något annat. Jag tror att det kan blir mer minus än plus om du går ner i längd (du förlorar kanske en del fartstabilitet). En mer erfaren åkare med dina mått kanske snarare hade valt 177cm.</p><p></p><p>Har själv ett par nya Deacon 80 själv, 182 cm långa, bara åkt på dem två dagar i sydsvenska backar men är redan <em>mycket </em>nöjd. Beskriver mig själv som ngt mer erfaren än du, 186cm/84kg, OK grundkondition men nu otränad. För mig känns 182cm rätt, och inte svårhanterliga vid låg fart eller "slappåkning" som en del andra blir när man går upp i längd.</p><p></p><p>Om du är orolig för hur de ska kännas med trötta ben och i stökig pist etc så är det nog så med denna skida, oavsett längd, att den vill ha en viss "input" för att komma till sin rätt, oavsett längd. Det finns en uppsjö av något "snällare" och mer "förlåtande" skidor. Samtidigt är det så för oss alla, oavsett nivå - när vi blir trötta och förhållandena blir sämre så åker vi förstås sämre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1222578, member: 144594"] Rogszy [I]har [/I]ju testat själv och det kändes bra, och vill ha det bekräftat och/eller ha andra synpunkter särskilt avseende längden... Så uppfattar jag det. Håller dock med Goran - Deacon80 kommer (oavsett längd) knappast vara mer lätthanterliga. Jag tänker spontant att 172 cm borde vara rätt. Nu har du dessutom testat och de känns bra för dig, vilket (som Goran påpekar) säger mer än något annat. Jag tror att det kan blir mer minus än plus om du går ner i längd (du förlorar kanske en del fartstabilitet). En mer erfaren åkare med dina mått kanske snarare hade valt 177cm. Har själv ett par nya Deacon 80 själv, 182 cm långa, bara åkt på dem två dagar i sydsvenska backar men är redan [I]mycket [/I]nöjd. Beskriver mig själv som ngt mer erfaren än du, 186cm/84kg, OK grundkondition men nu otränad. För mig känns 182cm rätt, och inte svårhanterliga vid låg fart eller "slappåkning" som en del andra blir när man går upp i längd. Om du är orolig för hur de ska kännas med trötta ben och i stökig pist etc så är det nog så med denna skida, oavsett längd, att den vill ha en viss "input" för att komma till sin rätt, oavsett längd. Det finns en uppsjö av något "snällare" och mer "förlåtande" skidor. Samtidigt är det så för oss alla, oavsett nivå - när vi blir trötta och förhållandena blir sämre så åker vi förstås sämre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Längd völkl deacon 80
Tillbaka
Topp